וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא תאסוף הנשק מהמתנחלים

1.4.2005 / 0:04

השר לביטחון פנים סיכם כי המתנחלים ישיבו הנשק "מרצונם החופשי", לקראת הפינוי. ראשי יש"ע נפגשו גם עם דן חלוץ

ראשי מועצת יש"ע נפגשו אמש בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל המיועד, האלוף דן חלוץ, בניסיון להגיע להבנות על התנהלות כוחות הביטחון והמתנחלים בעת הפינוי. כך דווח בקול ישראל.

קודם לכן נפגשו המתנחלים עם השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, כדי לדון בהרגעת הרוחות לקראת ההתנתקות. הצדדים סיכמו להיפגש מדי שבוע.

השר עזרא הבהיר, כי המשטרה אינה מתכוונת לאסוף את הנשק מהמתנחלים, וכי הדבר יתבצע בהסכמה בלבד ומרצונם החופשי של המפונים, ורק לקראת הפינוי עצמו. בקול ישראל דווח, כי בפגישה הבאה יוחלט כיצד לנהוג במי שייסרב להפקיד את נשקו.

עוד סוכם בפגישה, כי השוטרים שיעסקו בפינוי לא יהיו חמושים. המתנחלים אף ביקשו, כי המשטרה לא תפעל בשבתות ובחגים. מפכ"ל המשטרה הבהיר, כי המשטרה לא תתיר סגירת כבישים לצורכי מחאה.

ב"הארץ" דווח, כי בתום הפגישה אמר איתם כי מטרתה לקבוע את הדרכים הלגיטימיות למאבק. "הדרך הטובה ביותר היא לדבר על כך ולשוחח", אמר. איתם הבהיר כי אין ההבנות עליהן יוסכם בפגישות אלה לא ישפיעו על הפסקת המאבק בהתנתקות.

עזרא, שהזמין את ראשי המתנחלים לפגישה, אמר כי סוכם שבכל הנוגע למשטרה, לא יופעלו "פרובוקטרים" באוכלוסייה המיועדת לפינוי. הוא מסר, כי בפגישות הבאות ייקבעו כללים בכל הנוגע לפינויים של ילדים ונשים. לדבריו, הוא לא מאמין שלקראת ההתנתקות יגיעו מאות אלפי מתנגדים כדי להפריע לפינוי.

מזוז בודק אם כרוז הרבנים מהווה הסתה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החל בבדיקת השאלה אם בכרוז בו קוראים רבנים וראשי ארגונים בימין לחיילים בסדיר ובמילואים ולמועמדים לשירות בצה"ל לערוק מצה"ל אחרי חג פסח, יש משום עבירת הסתה לסרבנות, המצדיקה פתיחת חקירה פלילית. זאת, בעקבות פניות שהונחו על שולחנו של היועץ מח"כים בשמאל.

בקול ישראל דווח אתמול, כי הרבנים וראשי הארגונים, ובראשם הרב הראשי לשעבר אברהם שפירא, קוראים במכתב לחיילים לא להתייצב לשום משימה צבאית לאחר החג, כדי לא לסייע להתנתקות. זו היא הפעם הראשונה בה קוראים רבנים באופן פעיל לסרב פקודה.

תחת הכותרת, "קיבלת צו מילואים לאחר הפסח, קיבלת צו התייצבות לשירות סדיר בקרוב - קיבלת פקודת חורבן וגירוש. מפסח כולנו מגוייסים להגנת גוש קטיף", קוראים החתומים לחיילים להתנגד לכל משימה באשר היא, גם אם לא קשורה באופן ישיר בפינוי ההתנחלויות. על פי הקריאה, מאחר שראש הממשלה מתכנן לסגור את אזור גוש קטיף לאחר פסח, כל חייל, גם במעגל השני או השלישי, מסייע ליישום "תכנית החורבן".

על הקריאה חתומים, בין השאר, ועד רבני יש"ע, איחוד הרבנים למען ארץ ישראל, נשים בירוק, מטה מאמץ ומטה חומת מגן שבראשו נועם ליבנת.

הכרוז מפרט דוגמאות לדרכים בהן ניתן לערוק מהשירות, ומדווח על סיפוריהם של מספר חיילים שכבר הודיעו על עריקה: "י', בוגר ישיבה תיכונית, הודיע שהוא דוחה את הגיוס שלו. ש' הודיע שמצבו הבריאותי אינו מאפשר לו להתייצב בחודשים הקרובים לשרות מילואים. סמ"ר ח', אינו מתכוון לאשר קבלת הצו. סגן ב' מתכנן להתייצב לשירות עם חמשת ילדיו, כיוון שאישתו כבר עברה לגור בנוה דקלים".

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לוחם מגדוד 12 של גולני, המתגורר בהתנחלות גן-אור שבגוש קטיף, כבר נענה לקריאה שבמסמך ועזב את קורס הקצינים שזה עתה החל בו. "אני לא מסוגל להיות קצין בתקופת ההתנתקות", הסיר למפקדו בבית הספר לקצינים. החייל אמור היה להשתתף במעגל הפינוי הראשון. מפקד בה"ד 1 קיבל את בקשתו והחייל הוחזר לחטיבתו.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף לפיד (שינוי) אמר, כי "הרבנים הללו עוסקים בהסתה להפרת החוק והגיע הזמן להעמיד אותם לדין. אם פרקליטות המדינה לא תעצור את התהליך הזה עכשיו - היא תצטרך לטפל בנושאים הרבה יותר חמורים מאוחר יותר", אמר לפיד.

ח"כ אילן שלגי משינוי קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות קריאת הרבנים לערוק מצה"ל. לדברי ח"כ שלגי, אם גם הפעם מזוז לא יורה על חקירת הרב שפירא והרבנים האחרים הקוראים לסרבנות, עליו להגיש את התפטרותו. "יועץ משפטי הססן מסכן את הדמוקרטיה הישראלית", אמר שלגי.

גם יו"ר סיעת יחד, ח"כ זהבה גלאון, קראה למזוז לפתוח בחקירה נגד קבוצת הרבנים ומתחה ביקורת על התנהלות גורמי אכיפת החוק. לדבריה, אילו לא חשו הרבנים שיש להם חסינות מפני העמדה לדין, הם לא היו עושים נסיון להמרדה מאורגנת ומרי אזרחי.

ח"כ אפרים סנה, יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, אמר, כי קריאת הרבנים לעריקה מצה"ל היא שיא חדש במרד כנגד השלטון הדמוקרטי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully