וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האדמה בסימן תמיכה בכפרים הלא מוכרים

ג'קי חורי, ניר חסון ויואב שטרן

30.3.2005 / 15:46

מאז הבוקר משתתפים עשרות פעילים, יהודים וערבים, בטקסי נטיעות של כ-2,000 שתילי זיתים בנגב. האירועים צפויים לעבור ללא עימותים

יום האדמה מצוין היום בסימן הכפרים הלא מוכרים בנגב. מאז הבוקר משתתפים עשרות פעילים, יהודים וערבים, בטקסי נטיעות של כ-2,000 שתילי זיתים בכפרים הלא מוכרים בנגב. בהמשך אמורות לקיים ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל והמועצה לכפרים הבלתי מוכרים את האירוע המרכזי ליום האדמה, בכפר אבו תלול שעל כביש באר שבע -דימונה. האירוע יעמוד בסימן מחאה נגד מדיניות הריסת הבתים וחרישת השדות החקלאיים של הבדואים על ידי המדינה.

בצפון הארץ עבר עד עתה יום האדמה ללא אירועים מיוחדים. תושבים מכפר יאסיף הפגינו על הכביש הראשי ליד הכפר לרגל יום האדמה. בסחנין מניחים היום זרים על האנדרטה להרוגי יום האדמה מ-1976. אחר הצהריים מתקיימת בכפר התהלוכה המסורתית בהשתתפות תושבים מסחנין, עראבה והכפרים הסמוכים.

יום האדמה, החל מדי שנה ב-30 במרץ, מצויין במגזר הערבי כמחאה על מדיניות ממשלת ישראל כלפיו, ובעיקר על המדיניות בנושאי קרקע והפקעת אדמות. זוהי השנה ה-29 שבה מצויין האירוע, לאחר שב-1976 נקבעה שביתה ביום הזה ואירעו התנגשויות בין כוחות הביטחון לאזרחים ערבים שבמהלכם נהרגו חמישה מפגינים. מאז, מצוין יום האדמה לא רק על ידי הערבים בישראל, אלא גם על ידי הפלסטינים בשטחים ובמחנות הפליטים במדינות האזור.

אירועי יום האדמה מושפעים בדרך כלל מהמתיחות ומהמצב המדיני בין ישראל לפלסטינים. השנה, לנוכח הרגיעה היחסית, החליטה ועדת המעקב לא לקיים שביתת מסחר ולהסתפק במספר קטן של אירועים. ההערכות הן שהעצרות והפעילויות יעברו בשקט וללא עימותים עם כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully