וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהנדסים שתכננו את אולמי ורסאי שוחררו למעצר בית

4.6.2001 / 23:28

נדרשו להפקיד דמי ערבות בסך 50,000 שקל כל אחד; הקבלן שבנה את המבנה וממציא שיטת הפל-קל שוחררו אף הם למעצר בית; הקבלן טען בדיון: התרעתי בעבר שאין להסב את המבנה לאולם שמחות

בית משפט השלום בירושלים שיחרר היום למעצר בית את המהנדסים דן שפר ושמעון קאופמן, מתכנני המבנה של אולמי ורסאי בירושלים, שקרס במהלך חתונתם של אסף וקרן דרור לפני כשבוע וחצי. בית המשפט דרש מהם להפקיד דמי ערבות בסך של 50,000 שקל כל אחד. כמו כן שיחרר בית המשפט למעצר בית בערבות של 25,000 שקל את הקבלן יהודה אדיב שבנה את הבניין, ואת ממציא שיטת הפל-קל, אלי רון.

בקול ישראל דווח כי במהלך הדיון הציג אדיב בפני בית המשפט אישור של מהנדס ושל מכון התקנים, לפיו היציקות במבנה היו תקינות. פרקליטו מסר מרשו מכר את המבנה בשנת 89', ולכן הוא אינו קשור לשיפוצים שנעשו בו. עוד טען עורך הדין, כי לפני כעשר שנים התריע אדיב בפני חברת החשמל, מכבי האש, עיריית ירושלים ובעלי האולם, כי אין להסב את המקום ממבנה תעשייתי לאולם חתונות. הפרקליט גם הגיש לבית המשפט תצהיר לפיו השיפוצים שבוצעו באולם לפני מספר שבועות עשויים היו לתרום להתמוטטות תקרת האולם. לדבריו, קיר שהיה בקומה השנייה של המבנה, ותמך ברצפת אולם ורסאי, הוסר במהלך השיפוצים.

בית המשפט שיחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים את ארבעת בעלי אולם ורסאי. הארבעה נדרשו להפקיד ערבות בסך עשרות אלפי שקלים ונאסר עליהם לצאת מהארץ או ליצור קשר עם המעורבים האחרים בחקירה.

חקירת המשטרה מתמקדת כעת במספר מישורים: חשדות כי שולם שוחד לפקידים בעיריה כדי לשנות את יעוד הבניין, הקשר בין בניית תקרות המבנה בשיטת פל-קל להתמוטטות, הפיקוח על בניית המבנה, ותקינות השיפוצים שבוצעו במקום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully