וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי הפתח לפרלמנט ייבחרו בפריימריז

"רויטרס"

28.3.2005 / 1:39

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי ההחלטה התקבלה לאור התחרות מול החמאס, וכן כהיענות לתביעות הדור הצעיר בתנועה

תנועת פתח, השלטת ברשות הפלסטינית, מתכננת לערוך פריימריז כדי לבחור את מועמדיה לבחירות הקרבות למועצה המחוקקת (הפרלמנט הפלסטיני). זאת, לאור האתגר שמציבות מולה התנועות האיסלאמיות המתמודדות בבחירות. כך אמר אתמול יו"ר הרשות, אבו מאזן.

אבו מאזן אמר, כי הפלגים הפלסטיניים השונים החלו בהכנות לבחירת מועמדיהם לבחירות, שייערכו ביולי. "בבחירות הקודמות לא היתה לפתח תחרות רצינית - והפעם יש", אמר אבו מאזן בראיון לרשת "אל-ערבייה". בכך התייחס אבו מאזן להודעת חמאס מתחילת החודש, על החלטת התנועה להתמודד בבחירות.

"הפתח גועש מבפנים. הדור החדש רוצה להתקדם והשאלה היא, כיצד ניתן להבטיח לו תפקיד הולם", אמר אבו מאזן, "לפיכך, החלטנו על עריכת פריימריז, כך שהציבור שלנו יוכל לבחור את מי להריץ לבחירות. לא נכפה על בוחרינו מועמד שאינו מקובל עליהם".

המשמרת הצעירה של הפתח דורשת רפורמות בתנועה מאז הצלחת החמאס בבחירות המקומיות שנערכו ברשות השנה. כזכור, זכתה חמאס ב-30% מהמושבים בבחירות המקומיות בגדה וברוב המושבים בעזה.

המועצה המהפכנית של הפתח, הגוף השני בחשיבותו בקבלת ההחלטות ברשות הפלסטינית, התכנסה ברצועת עזה כדי לדון ברפורמות, הנתפשות כחיוניות בהכנה לבחירות. מסקר דעת קהל שפורסם החודש עולה, כי תמיכת הציבור הפלסטיני בפתח צנחה ל-36%, בעוד התמיכה בחמאס צמחה ל-25%.

תנועת הפתח סובלת מתדמית ציבורית של שחיתות, ניהול לקוי ופלגנות. המשמרת הצעירה של התנועה התייצבה בדרישות לרפורמה מול הדור הוותיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully