וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכייניות ערוץ 2 מבקשות להאריך הזיכיון בשנתיים

הארץ

4.6.2001 / 9:48

על פי החוק, תקופת הזיכיון בת 10 השנים של זכייניות הערוץ מסתיימת בנובמבר 2003

אריאל ויס

זכייניות ערוץ 2 מבקשות ממשרד התקשורת ומהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להאריך את תקופת הזיכיון שלהן בשנתיים (עד 2005), במקביל להשלמת האיחוד ביניהן ולקבלת רישיונות שידור במקום זיכיונות.

בימים האחרונים בוחנים במשרד התקשורת הצעות שונות להסדרת עתידו של ערוץ 2. על פי החוק, תקופת הזיכיון בת 10 השנים של זכייניות הערוץ מסתיימת בנובמבר 2003, וכבר ב-2002 אמורה להיקבע זהות המפעילים של הערוץ.

במשרד התקשורת מבקשים להביא לכך שכל אחד מהערוצים המסחריים יופעל בידי חברה אחת, ולכן מקדמים הצעת חוק שתאפשר לזכייניות להתאחד. בנוסף, בוחנים שם גם אפשרות לשנות את שיטת מתן ההיתרים לשידורי טלוויזיה משיטה של זיכיונות לשיטה של רישיונות שאינם מוגבלים בזמן.

על פי נימוקי הזכייניות, עד שיוסדרו העניינים המהותיים בשוק התקשורת, כמו מתן הרישיונות, יש להאריך את תקופת הזיכיון הנוכחית עד 2005. לדברי אחד ממנהלי הזכייניות, ארכה זו תעניק להן "טווח נשימה לגיטימי". בנוסף, אומרים בכירים בערוץ 2 כי תהליך המיזוג הצפוי איטי וקשה, ובטווח זמן של שנה וחצי אינו כדאי, אך עם מתן הארכה הוא ישתלם לחברות.

הארכת הזיכיון תאפשר לחברות גם להתמודד ביתר קלות עם זכייניות הערוץ המסחרי הנוסף בתחום שיווק זמן אוויר לטווח ארוך.

הזכייניות הן אלה שקראו בעבר למיזוג, למרות שבשונה מחברות הכבלים הן לא השקיעו בתשתית במידה ניכרת, ולכן הארכת זמן הזיכיון במשאב ציבורי - תדרי השידור - עלולה לעורר התנגדות. בשבוע שעבר קיימו במשרד התקשורת התייעצות בעניין, ובעוד כשבועיים אמורים נציגי הזכייניות להיפגש עם השר ולדון אתו בעתיד ערוץ 2 ובבקשותיהם. ממשרד התקשורת נמסר כי ההצעה להאריך את הזיכיון היא חלק ממכלול הצעות שנבדקות בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully