וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקרת אולמי ורסאי לא תוכננה לעמוד בעומס"

3.6.2001 / 23:28

כך עולה מתוך חקירתו של המהנדס אלי רון; לטענתו התקרה תוכננה למבנה תעשייה קלה ולא לאולם שמחות; עיריית ירושלים: התקרות יכלו לעמוד בעומסים; ראש לשכתו של ראש העיר אולמרט נחקרה

חקירת המעורבים בהתמוטטות אולמי ורסאי נמשכת. מחקירתו של המהנדס אלי רון ,מפתח שיטת פל-קל, עולה כי התקרות באולמי ורסאי לא היו ערוכות לשאת בעומסים של אולם חתונות אלא רק בעומסים של תעשיה קלה, לו יועד המבנה מלכתחילה. ב"מעריב" נכתב כי אלי רון טען בחקירתו כי התבקש לתכנן תקרות לתעשיה קלה בו דרושה עמידה בעומס של כ-300 ק"ג למטר מרובע. התקן הדרוש לאולם חתונות הוא 500 ק"ג למ"ר.

טענה שהופנתה כלפי עיריית ירושלים היתה כי לא מנעה את הפכיתו של האולם ממבנה שיועד לתעשייה קלה לאולם שמחות. בעיריית ירושלים טוענים , לעומת זאת, כי תקרות הבניין תוכננו כך שיוכלו לעמוד גם בעומסים של עד 750 ק"ג למ"ר. על טענה זו חזר גם במספר ראיונות ראש העיר, אהוד אולמרט.

ב"ידיעות אחרונות" מדווח היום כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה זימנו לחקירה אמש את מנהלת לשכתו של ראש העיר, שולה זקן. מנהלת הלשכה נחקרה על קשריה עם בעלי אולם ורסאי והאם ידעה על השינויים שביצעו ללא היתר באולם. בחקירתה טענה זקן כי היא אכן מכירה את בעלי האולם אך לא סייעה להם בדבר.

בית המשפט שיחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים את ארבעת בעלי אולם ורסאי. הארבעה נדרשו להפקיד ערבות בסך עשרות אלפי שקלים ונאסר עליהם לצאת מהארץ או ליצור קשר עם המעורבים האחרים בחקירה.

בסוף השבוע הועבר למשרדי היחידה המרכזית כל המחשבים שנתפסו בפשיטות על בתי החשודים והם ייבדקו על ידי החוקרים בכדי למצוא בהם ראיות הקשורות לפרשת ורסאי. חקירת המשטרה בודקת במספר מישורים: האם שולם שוחד לפקידים כדי לשנות את יעוד הבניין, שיטת פל-קל והפיקוח על הבנייה לפי התקנים ותקינות השיפוצים שבוצעו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully