וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם TV3, שהתמודדה במכרז הערוץ השלישי, הגישה עתירה לביהמ"ש

רוני קורן-דינר

3.6.2001 / 17:44

לטענתה הקבוצות הזוכות לא עמדו בתנאי הסף לחוסן פיננסי. אפיק-רום, שהגיעה למקום השלישי, מגישה השלמה לעתירה המנהלית וטוענת: "הרשות השנייה ושידורי עדן העלימו מסמכים"

הקרב המשפטי בעקבות ההכרזה על הזוכים במכרז הערוץ השלישי מתחמם: עתה עותרת לביהמ"ש המחוזי בחיפה קבוצת TV3, שהגיעה למקום האחרון בחישוב הנקודות. הקבוצה, באמצעות בא כוחה עוה"ד יורם זמיר, טוענת כי כל שלוש הקבוצות האחרות לא עמדו בתנאי הסף שקבעה הרשות במכרז לגבי חוסנם הפיננסי של בעלי המניות (בסך 120 מיליון שקל).

הקבוצה צירפה לבקשתה חוות דעת של בית הייעוץ הפיננסי מעלות, אשר תומכת בעמדתה ומפרטת מהו הסכום לו התחייבה כל קבוצה ומהו הסכום שהיה עליה להשלים כתנאי למתן הזיכיון (כמתואר בטבלה). הקבוצה טוענת עוד כי הנתונים הוצגו בפני ועדת המכרזים ואיש מחבריה לא פיקפק במהימנותם. לפיכך, מבקשת קבוצת TV3 להכריז עליה כזוכה היחידה במכרז או לבטלו לחלופין.

אפיק מגישה השלמה לתיקון העתירה המנהלית

הבוקר הגישה קבוצת אפיק-רום (באמצעות עוה"ד אלכס הרטמן), שהגיעה למקום השלישי במעמד בחירת הזוכים, השלמה לעתירה המנהלית המתוקנת המתנהלת בביהמ"ש המחוזי בחיפה.

הקבוצה טוענת כי הרשות השנייה ושידורי עדן ניסו להעלים ממנה מסמכים הנוגעים להליך המכרז ובכך הטעו אותה ואת בית המשפט. מן המסמכים הללו עולים, לטענתה, סעיפים שהיו אמורים למנוע את זכייתה של שידורי עדן.

הקבוצה טוענת כי התגלה לה באקראי, לאחר שקיבלה את המסמכים "בטפטוף", כי שידורי עדן לא עמדה בתנאי הסף לעניין מינימום השקעה בסוגה עילית (דרמה, תעודה וכו'); לא עמדה בתנאי הסף בהשקעה בחברת החדשות המשותפת לשני הזכיינים, בסעיף המתייחס לסכום המוקצה לכיסוי אירועים מיוחדים; וכן כי שידורי עדן הגישה הסתייגות מהותית מתנאי המכרז לעניין היקף ההשקעה בשידורים.

חלק מן הדברים, לטענת הקבוצה, מופיעים עוד במכתב ההודעה על הזכייה ששלחה הרשות השנייה לשידורי עדן, בו היא מבקשת ממנה השלמות בתחום הסוגה העילית והבהרות לגבי ההסתייגות. זוהי, לדברי אפיק רום, הוכחה לכך שהרשות עצמה מפקפקת ביכולתה של שידורי עדן לעמוד בתנאים שנקבעו.

לדברי עו"ד עמית קריספין ממשרד מ.זליגמן ושות', מבאי כוחה של קבוצת שידורי עדן, הקבוצה עמדה בכל תנאי הסף ואף יותר מכך, ותשובה מפורטת על כך הוגשה לבית המשפט לפני כשבוע. לגבי העלמת המסמכים כביכול, טוען קריספין כי כל המסמכים הועברו לשידורי עדן, פרט למסמכים שכללו סודות מסחריים מפורטים בנוגע לתכנים שהציעה הקבוצה. "אין אף מסמך שאפיק זקוקה לו לצורך העתירה ולא הועבר לה", אמר קריספין.

שידורי עדן מצדה טוענת שאפיק עצמה לא עמדה בתנאי הסף של המכרז משני טעמים מרכזיים: על פי התנאים שקבעה הרשות השנייה, אסור לבעל עיתון להחזיק יותר מ-16% בקבוצה מתמודדת ולמנות יותר מחמישית מהדירקטורים. קבוצת "הארץ" (באמצעות החברה הבת גלבוע תקשורת), המחזיקה ב-16% מקבוצת אפיק, מינתה, לטענת שידורי עדן, 22% מהדירקטורים בקבוצה וצפויה להשתתף במינויים של שניים נוספים.

סיבה שנייה היא טענה של שידורי עדן כי חברת העובדים, המחזיקה בקבוצת אפיק בשיעור של 19.3% באמצעות קרן הפנסיה מבטחים, מחזיקה חלק דומה מקבוצת TV3 באמצעות אגד.

זאת, למרות שבתנאי הרשות השנייה נכתב כי אסור לאותו גוף להחזיק בשני מציעים בשיעור העולה על 5%. עוד טוענת שידורי עדן כי אפיק הציגה תוכנית עסקית בלתי מציאותית, ולפיכך התחייבותה לעלות על תנאי המינימום בתחום הסוגה העילית במקרה שתממש את התוכנית העסקית - היא מופרכת.

TheMarker.com משתייך לקבוצת "הארץ", המחזיקה 16% בקבוצת אפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully