וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אסון ורסאי: נתגלו כשלים הנדסיים בבניית רצפת ה"פל-קל"

3.6.2001 / 10:22

מומחים מטעם המשטרה מצאו שהוראות בניית הרצפה לא בוצעו כראוי; מלחמת הגרסאות בין מתכנני הבניין לבין בעלי האולמות נמשכת; חשד: פקחי העיריה שוחדו והעלימו עין

החקירה בנושא בניית רצפת ה"פל-קל" של אולמי ורסאי נמשכת והחוקרים כבר מצאו מספר כשלים הנדסיים בבניית הרצפה שהתמוטטה בשבוע שעבר. המומחים, העובדים בשיתוף עם משטרת ישראל, מצאו כי בין כמה מהפחים שהרכיבו את הרצפה לא היה הרווח הנדרש לפי כללי הבטיחות של השיטה.

הבניה לפי שיטת "פל-קל" חייבת להתבצע באופן מדוייק וליישם את ההוראות במלואן. "הארץ" מדווח, כי ממצאי החקירה הראשונים אכן מצביעים על כשלים בביצוע השיטה באולמי ורסאי, אך היקפם עדיין לא ברור.

במקביל להתקדמות החקירה, עוסקים כל החשודים במעורבות כלשהי בגרימה להתמוטטות האולם בביצור גרסאותיהם ובגלגול האשמה לפתחם של הגורמים האחרים בשרשרת הבירוקרטית. קבלן הבניין, יעקב אדיב, טוען כי המהנדס, אורי פסח, אישר באופן אישי את כל שלבי הביצוע. פסח היה נציגו בשטח של ממציא שיטת ה"פל-קל", המהנדס אלי רון.

עורך דינו של פסח, אביתר קנולר, אישר שלשום את הפרסום לפיו חוזר בו פסח מהודעתו למשטרה, כאילו התריע בפני מעסיקו לשעבר אלי רון על פגמים בבניית אולם ורסאי. בגרסתו החדשה טוען פסח, כי בתחילה טעה בחישוב התאריכים וכי אזהרותיו התייחסו כנראה למבנים שהחלו להיבנות בשיטת ה"פל-קל" אחרי 87', השנה בה פירסמה ועדת מומחי הטכניון את מגבלות הבטיחות של השיטה. המבנה של אולמי ורסאי נבנה כשנה לפני כן.

שלשום הגיעו פסח ועורך דינו להריסות האולם, על מנת לבחון את השטח ולבדוק ממצאים באופן עצמאי. פסח, כמו גם שאר המתכננים והמהנדסים, טוען כי האחריות לכשל היא של בעלי האולם, שיועד במקור לצרכי תעשיה קלה ורק אחר כך הוסב לאולם שמחות. בעלי האולם, לפי טענה זו, העמיסו רצפת חול כבדה על שכבת ה"פל-קל" ואילו בעלי האולם שבקומה שמתחת, "אצולת ירושלים", תלו על התקרה נברשות כבדות, מזגנים, ואף הורידו קיר תומך. כל הגורמים הללו חברו, לפי קו ההגנה של המתכננים, והביאו לקריסת האולם.

המשטרה חוקרת במקביל את מעורבותה של עיריית ירושלים באירוע. עד כה נודע, כי האישורים לאולם ולשימוש במבנה ניתנו שלא כדין ונבדקת האפשרות שפקחים, שהורשעו אשתקד בשחיתות, קיבלו שוחד מבעלי האולם והעלימו עין מכשלים שהיו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully