וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע התאבדות בדולפינריום

ורד כהן-ברזילי

1.6.2001 / 5:02

המחבל פוצץ עצמו בכניסה למועדון במתחם הדולפינריום שבטיילת בת"א; ההרוגים - בני נוער שהגיעו לבלות; גם המחבל נהרג; לפחות 129 בני אדם נפצעו, 18 מהם במצב קשה עד אנוש

בפיגוע התופת במועדון בטיילת בתל אביב נהרגו הלילה 16 צעירים. 129 בני אדם נפצעו, בהם 15 קשה ו-3 אנוש. הרוג נוסף בפיגוע הוא המחבל המתאבד. בתחנת הטלוויזיה של אבו דאבי דווח כי הג'יהאד האיסאלמי נטל את האחריות לפיגוע.

בסביבות השעה 23:40 הגיע המחבל למתחם המועדונים באזור הדולפינריום שברחוב הרברט סמואל. מאות צעירים עמדו אותה שעה בתור בכניסה למועדון. המחבל, חגור בחגורת נפץ, נעמד לידם ופוצץ את עצמו בכניסה למועדון "דיסקו דולפין". מועדון זה סמוך למועדונים "אינפיניטי", "שם-מים" ו"הפאצ'ה". כוחות המשטרה ומגן דוד אדום הגיעו למקום בכוחות מתוגברים. המשטרה פינתה את האזור מחשש שיופעל מטען נוסף והורתה לסגור מועדוני הבילוי בעיר. במקום נוצרו עומסי תנועה כבדים. סמוך לשעה 04:00 נפתחה הטיילת לתנועה.

גופות ההרוגים בפיגוע יועברו לזיהוי פתולוגי במכון המשפטי בתל כביר. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. (מספרי הטלפון של בתי החולים - בידיעה הראשונה ב"עוד בכותרות").

מנהל בית החולים "איכילוב", פרופסור גבי ברבש, מסר כי 40 פצועים הגיעו לבית החולים - שלושה במצב אנוש, ארבעה במצב קשה, 11 במצב בינוני והשאר פגועים באורח קל ופגועי הלם. לדברי ברבש, מדובר בפגיעות כלל מערכתיות: ראש, גפיים ופנימיות. "מדובר בסוג פגיעות לא אופייניות לפיגועים האחרונים". לבית החולים "וולפסון" הגיעו 16 פצועים - שלושה מהם במצב קשה. לפנות בוקר נשלחו לבתיהם 34 פצועים.

למטען צורפו חומרי רסס מיוחדים

מפקד תחנת ירקון במשטרת תל אביב, תת ניצב אורי בר-לב, אמר לוואלה! חדשות כי ככל הנראה צורפו למטען החבלה אותו נשא המחבל המתאבד "חומרי רסס מיוחדים", שהעצימו את חומרת הפגיעות. לדבריו, חומרי הרסס, בצירוף הדוחק ששרר בכניסה למועדון, הם אלה שהביאו לתוצאות הקשות ולפגיעות החמורות של הפצועים.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר הלילה כי לא הגיעו לידיו התרעות ספציפיות לגבי אפשרות פיגוע באזור בילוי בתל אביב. הוא סיפר כי הוזנקו כוחות משטרה לאזורי בילוי ומקומות בהם יש ריכוזים גדולים של אנשים בעיר.

"מטבע הדברים, אין לנו תרחישים או התרעות ספציפיות או נקודתיות", אמר מפכ"ל המשטרה בראיון לגלי צה"ל, אך הבהיר כי אין צורך בהם כדי שהשוטרים ייערכו בהתאם. "כל מקום הוא יעד ואתר, ולכן אנו מגבירים את הפעילות", המשיך אהרונישקי. הוא ציין כי במשטרה ניתן דגש לאבטחת מרכזי בילוי: "אזור הפיגוע פה הוא כמו אזורים רבים במדינת ישראל, ואנחנו מציבים את השוטרים לפי סדרי עדיפות". אהרונישקי מסר כי זירת הפיגוע נסרקת על ידי יחידות החבלה ומעבדות המשטרה.

מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, ניצב יוסי סדבון, אמר הלילה כי באזור הפיגוע באזור הדולפינריום בטיילת של תל-אביב נעשות סריקות לוודא שאין מטענים נוספים. "אנחנו עכשיו עסוקים גם בפינוי וגם בכל מה שקשור בסריקות באזור", אמר ניצב סדבון בראיון לגלי צה"ל.

מפקד מחוז תל אביב אמר כי מדובר בפיגוע הגדול ביותר מאז פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. הוא ציין כי באחרונה נעשו שני ניסיונות לפיגוע באזורי בילויים בירושלים, אך בתל-אביב, כדבריו, "זה דבר שלא הכרנו אותו. מטען עם היקף נפגעים כזה הוא בהחלט חריג וחמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully