וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקור לכאב הראש: סכין באורך 12.5 ס"מ

5.3.2005 / 22:31

מורה פולני בגמלאות סבל במשך כמה ימים מכאב ראש, בעקבות מעידה משרפרף במטבח ביתו. כאשר הגיע לבית החולים שלחו אותו הרופאים לצילום, בחשד ששבר את גולגלתו. הממצאים הפתיעו אותם

האם אדם שלהב סכין באורך 12.5 ס"מ חודר לראשו במלואו יכול להיחשב בר מזל? אם תציגו את השאלה לליאונרד וורונוביץ', מורה פולני בגמלאות בן 61, הוא ישיב לכם בהתלהבות וללא היסוס: כן! וורונוביץ', תושב העיר ווג'נווייס, הגיע השבוע לבית החולים בעירו בשל בעיה "פעוטה" ושגרתית - כאב ראש שהטריד אותו במשך כמה ימים.

הצוות הרפואי שתיחקר את וורונוביץ' שמע ממנו, שארבעה ימים קודם להגעתו לבית החולים, הוא מעד ונפל על הרצפה כאשר טיפס על שרפרף במטבח ביתו. הרופאים שלחו אותו לצילום רנטגן, כדי לבדוק אם הוא לא שבר את גולגלתו בעקבות הנפילה. ה"מיאמי הראלד" מדווח, כי כאשר קיבלו לידיהם את תוצאות הצילום הם שפשפו את עיניהם – בצילום נראה להב סכין באורך כ-12.5 ס"מ, שחדר לראשו של וורונוביץ' מתחת לאוזנו הימנית. באורח פלא הלהב לא פגע בכלי דם או עצבים, ולא גרם לנזק ארוך טווח.

וורונוביץ' מנסה להסביר: "היו לי כלים ואביזרים אחרים על הרצפה בזמן שעבדתי ומעדתי. הלהב של סכין המטבח חדר לראשי מן הסתם באותו זמן והידית נשברה. הראש שלי כאב קצת, אבל הייתי משוכנע שזה מהנפילה. היה חתך קטן ליד האוזן שלי, אבל חשבתי שזה יירפא תוך זמן קצר ולא עשיתי יותר מדי כדי לטפל בזה. שמתי על החתך פלסטר ועזבתי את זה".

לאחר הנפילה הזדמן לוורונוביץ' רמז לגבי מה שקרה, אבל הוא לא התייחס אליו: "כשיום אחר כך רציתי לפרוס לחם ולא מצאתי את הסכין, לא ניחשתי מה קרה. למרות שחיפשתי את הסכין בדקדקנות, לא הצלחתי למצוא אותה. שכחתי מזה כאשר כאב הראש שלי החריף בימים שלאחר מכן, ואז החלטתי ללכת לבית החולים".

מיד לאחר שהרופאים בבית החולים בעירו של וורונוביץ' מצאו את הסכין בראשו, הם הזעיקו אמבולנס שלקח אותו לבית החולים המרכזי של ביאסטוק, שבצפון פולין. מנתחים שלפו את הלהב מהגולגולת המורה, בניתוח שארך דקות ספורות. ד"ר מארק רוגובסקי, אחד הרופאים שטיפלו בוורונוביץ', אמר שאין רופא מנתח שיכול להחדיר סכין בצורה מדוייקת עד כדי כך שלא ייפגעו כלי דם חיוניים, עצמות או עצבים. "כבר מצאנו בעבר חפצים שונים בגופם של חולים, אבל המקרה הזה חסר תקדים", אמר רוגובסקי.

וורונוביץ' עדיין לא משתחרר מהחווייה המוזרה שעברה עליו ומסכם: "חשבתי שהם יתנו לי אספירין, אך במקום זה הם שלפו להב סכין באורך 12.5 ס"מ מהראש שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully