וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ענק: תמיכה גדולה בהתנתקות

25.2.2005 / 20:49

מסקר שבוצע בנפרד על ידי 6 מכונים, עולה כי כשני שלישים מהציבור תומך בתוכנית ההתנתקות. רוב גדול גם לאלו שמאמינים שבזכותה ישתפרו הסיכויים לשלום, הביטחון האישי והמצב הכלכלי

סקר ענק, שבוצע בנפרד על ידי שישה מכוני סקרים שונים, מראה אחוזי תמיכה גבוהים בתוכנית ההתנתקות בקרב הציבור הישראלי, כך דווח בחדשות ערוץ 2.

בתשובה לשאלה: "האם אתה תומך או מתנגד לתוכנית ההתנתקות, כפי שאישרה הממשלה?" ענו 67% מהנשאלים כי הם תומכים בה, לעומת 33% שהתנגדו. בסקר קודם, שנערך עבור עיתון "הארץ" על ידי חברת "דיאלוג", היה מספר התומכים בהתנתקות 65%.

מהסקר עולה גם, כי מרבית הנשאלים סבורים שתוכנית ההתנתקות תגביר את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים (58.9% אחוזים לעומת 16.2% שסבורים כי הסיכוי יורע ו-24.9% שסבורים כי הסיכויים לא ישונו).

רובם של הנשאלים בסקר מעריכים, כי הביטחון האישי של תושבי ישראל ישתפר בזכות ההתנתקות (55.3%, לעומת 27.5% שמעריכים כי הוא יורע ו-17.2% שסבורים כי הביטחון האישי לא ישתנה). רוב גדול יותר אף סבור כי בטווח הארוך המצב הכלכלי של ישראל ישתפר בעקבות ההתנתקות (63.1% סבורים כך, לעמות 17.5% המעריכים שהמצב יורע ו-19.4% המניחים כי המצב הכלכלי לא ישתנה).

הסקר נערך, במקביל וללא ידיעת מכון אחד על משנהו, על ידי המכונים: גיאוקרטוגרפיה, הגל החדש, דחף, מרקט ווטץ' וטלסקר. הפרופסור קמיל פוקס, מאוניברסיטת ת"א, אמר כי העובדה שבפעם הראשונה שישה מכונים שונים מבצעים סקר בסדר גודל שכזה מחזקת את תוצאותיו ונותנת להם משנה אמינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully