וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

74% מהישראלים צורכים חדשות באינטרנט

23.2.2005 / 18:53

במחקר שערך מכון חיים הרצוג באוניברסיטת ת"א עולה, כי רובם לא עושים זאת כתחליף לצריכת חדשות מאמצעי תקשורת אחרים. האתר הנקרא ביותר - וואלה! אותו קוראים 43.9% מצרכני החדשות

74 אחוזים מן הישראלים בעלי נגישות לאינטרנט, משתמשים בו לצריכת חדשות. עם זאת, רובם המכריע אינו עושה זאת כתחליף לקריאת עיתונים מודפסים. כך עולה ממחקר שערך מכון חיים הרצוג לתקשורת, חברה ופוליטיקה באוניברסיטת תל אביב, על צריכת חדשות באינטרנט.

עוד העלה המחקר, כי שני שליש מצרכני החדשות באינטרנט מבלים כשעה ביום בגלישה באתרי חדשות. אתר החדשות הנקרא ביותר הוא וואלה! בו גולשים 43.9% מצרכני החדשות. הבא אחריו הוא Ynet, הזוכה ל41.2% חשיפה והאחרון, nrg, בו גולשים 22.6% מהקוראים.

המחקר, אשר נערך במסגרת מחקר שוטף של מדד אמון הציבור בתקשורת שעושה המכון, העלה שרמת האמון שהציבור מייחס לחדשות באינטרנט גבוהה מזו של כל שאר אמצעי התקשורת.

להערכת חוקרי המחקר, ראש המכון ד"ר יורם פרי וד"ר יריב צפתי מאוניברסיטת חיפה, העובדה שרובם של צרכני החדשות באינטרנט אינם עושים זאת במקום שימוש בצינורות התקשורת המסורתיים, העיתונאים, הרדיו והטלוויזיה, אלא בנוסף להם, מנוגדת לתהליך שקיים במדינות המערב, שם הולך וקטן מספר קוראי העיתונאים. דבר זה נובע, לדברי החוקרים, מכך שהישראלים הם צרכנים כבדים מאוד של חדשות.

על פי ממצאי המחקר, 93% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט השתמשו בו לצורך דואר אלקטרוני ואחוז דומה לצורך חיפוש מידע ונתונים כללי. צריכת החדשות, מוקמה כשימוש השלישי בחשיבותו.

עוד עולה מהמחקר, שרוב הגולשים אינם מנצלים את היתרונות של המדיום החדש. כך, רק 21.5% מהגולשים לאתרי החדשות שלחו אי פעם תגובה לפרסום (בעוד שבארה"ב שיעורם מגיע ל-50 אחוזים). אחוז אחד בלבד פנו לעורכי האתר בתגובה לכתבות. כשליש מהגולשים שלחו לחבריהם הפניות מהאתר ו-41.4% הורידו קבצים או שמרו דפים מהאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully