וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא עשוי לאבד היום את תפקיד רה"מ

רויטרס

22.2.2005 / 1:51

היום יגיש אבו עלא את רשימת השרים בממשלה החדשה לאישור הפרלמנט הפלסטיני. אם יכללו ברשימה מקורבי ערפאת, הנחשבים מושחתים, יצביע נגדו הפרלמנט אי אמון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתמודד עם משבר פוליטי, על רקע ניסיונות להכליל אנשים שהיו מקורבים ליאסר ערפאת, בממשלה הפלסטינית החדשה. היום תתקיים בפרלמנט הפלסטיני, הדוגל ברפורמות ברשות, הצבעה על הרכב הממשלה. ראש הממשלה, אבו עלא, תומך בהכנסת מקורבי ערפאת לממשלה, אך הציבור הפלסטיני רואה באנשים אלה מושחתים שצריכים להיפקד מהשירות הציבורי והפרלמנט מבטא זאת.

איש פתח התומך באבו מאזן אמר לרויטרס, כי "חברי פתח מהמועצה המחוקקת ייפגשו לפני כינוס הפרלמנט. אם הם לא יראו שחל שינוי בהרכב הממשלה שהציע אבו עלא נצביע אי אמון נגדו". השר לענייני מו"מ ברשות, סאיב עריקאת, שצפוי לכהן כשר לענייניים אזרחיים בממשלה החדשה, הגדיר את המצב כקשה, אך הוסיף: "על זה בדיוק נסובה הדמוקרטיה".

כתב "הארץ" ארנון רגולר מוסיף:

אתמול הסכימו חברי פרלמנט מתנועת הפתח למינוי כמה מנאמני אבו מאזן לממשלה החדשה.

המינוי החדש המשמעותי ביותר הוא מינויו של נצר יוסף בשתאווי לשר הפנים. בשתאווי, שהיה ראש מינהלת הביטחון הכללי ברשות, אמור להנהיג את הרפורמות בכוחות הביטחון הפלסטינים. מקורבו של אבו מאזן, מוחמד דחלאן, יכהן כשר לענייני הממשלה. רפורמיסט נוסף, נביל עמר, יהיה שר המידע. נציג הפלסטינים באו"ם, נאסר אל-קדווה יכהן, ככל הנראה, כשר החוץ. הוא יחליף את נביל שעת, שיהפוך לסגן ראש הממשלה. שר האוצר, סלאם פיאד, יישאר כנראה בתפקידו.

בסוף השבוע הגיעו לשיא חילוקי הדעות והעימותים בין אבו מאזן לאבו עלא, לקראת ההודעה על מינוי הממשלה החדשה. ביום חמישי שעבר הגיש אבו מאזן, באמצעות מקורביו במועצה המחוקקת, הצעת החלטה ליטול מאבו עלא את הרכבת הממשלה ולהטילה על אחר, אך למרות שההצעה עברה ברוב קולות, קבע יו"ר המועצה, רווחי פתוח, שהיא לא חוקית. בסופו של דבר קבע פתוח שהממשלה תוצג היום, לפי התחייבות של אבו עלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully