וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר רצח חרירי: הארגון האחראי קשור לסוריה

20.2.2005 / 16:08

לדברי השופט הלבנוני העומד בראש צוות החקירה, המתנקשים הגיעו מעיראק דרך סוריה, והם פעילים בקבוצות איסלמיות הקשורות לסוריה. המלך עבדאללה: רצח חרירי מתוחכם מדי לטרוריסטים

רוצחיו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, באו ללבנון מעיראק דרך סוריה. כך אמר היום השופט שעומד בראש צוות החקירה של הרצח ל"טלגרף" הבריטי. ראשיד מזר, החוקר הראשי בבית הדין הצבאי בלבנון, אמר שמתכנני הרצח הם פעילים בקבוצות איסלאמיות הקשורות לסוריה, שפעלו גם נגד כוחות הקואליציה בעיראק.

למרות שעדיין לא נחשפו ראיות לקשר ממשי בין הרצח לממשל הסורי, דבריו של מזר מרמזים על קיומן של ראיות נסיבתיות ברורות לקשר. מהחקירה שנעשתה עד כה עולה כי מחבל מתאבד נהג במכונית עמוסת חומרי נפץ, ופוצץ אותה סמוך לשיירתו של חרירי. בפיצוץ נהרגו 14 בני אדם נוספים.

מזר אמר עוד כי בידי צוות החקירה יש קלטת וידיאו שבה אומר אדם בשם אבו אדאס, כי ההתקפה בוצעה על ידי ארגון הנקרא "ניצחון וג'יהאד בסוריה הגדולה". אבו אדאס, פלסטיני לבנוני בן 23, נמלט מהמדינה לאחר הפיגוע, אחרי שביקר בשני מסגדים בביירות כדי לגייס אנשים לארגון אנסאר אל-איסלאם, הקשור לאיש הטרור הירדני אבו מוסעב א-זרקאווי.

החוקרים בודקים חשדות כי אותם מסגדים קשורים גם לפקיד ממשל סורי בשם שייך עבדראזק, שמסייע בהעברת לוחמים מסוריה לעיראק. ההתנקשות בלבנון דומה באופן הביצוע לפיגועים שביצע א-זרקאווי בעיראק.

"אנחנו יודעים שאדאס הוא בעל אזרחות סעודית, שהשתמש בדרכון שלו כדי להיכנס לעיראק ולסוריה", אמר מזר. "הוא אימץ אמונות מוסלמיות אדוקות לפני כשנתיים, וחזר ללבנון לאחרונה". משטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, דוחה את הטענות על קשר לרצח.

עבדאללה: מדיניות ארה"ב נתפשת כ"לא הוגנת"

מלך ירדן, עבדאללה השני, אמר היום כי לדעתו, רצח רפיק אל-חרירי בוצע בצורה מתוחכמת מכדי שיבוצע בידי טרוריסטים. "עלינו להיזהר בהאשמות", אמר המלך לעיתון הספרדי אל-פאיס והוסיף: "מה שאוכל לומר הוא שבגלל מידת התחכום שבהתקפה, כמו גם בשל האמצעים בהם נעשה שימוש, אינני מאמין שהיה זה מעשה ידיו של ארגון טרור".

עבדאללה אמר עוד, כי כל ניסיון להגביל את תוכנית הגרעין של איראן חייב להיות חלק ממאמץ אזורי, שיבחן גם את תוכנית הגרעין של ישראל. לדבריו, העוינות ברחוב הערבי כלפי ארה"ב, שמדיניותה נתפשת כ"לא הוגנת", מגיעה בימים אלה לרמות מסוכנות, ולראשונה מתבטאת ביחס כלפי אנשים ממוצא אמריקאי, ולא רק כלפי הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully