וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראומה ויצמן: החזיקו אצבעות לבעלי

20.2.2005 / 14:27

הנשיא לשעבר עזר ויצמן לקה בדלקת ריאות חריפה והוא מונשם במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם. ויצמן אושפז לפני שלושה שבועות ובימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו

הנשיא לשעבר, עזר ויצמן, לקה בדלקת ריאות חריפה ומצבו קשה. ויצמן, בן 81, מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה מזה שבועיים, והוא מונשם ומקבל טיפול אנטיביוטי לאחר שמצבו הידרדר ביום חמישי. במקביל להנשמה הוחלט אתמול להרדים את וייצמן, שמצבו מוגדר "ירוד". הבוקר מסר הרופא שמרכז את הטיפול בויצמן כי יש שיפור קל במצבו, והוא מוגדר קשה אך יציב.

כאשר ויצמן הגיע לבית החולים היה מצבו סביר, ולאחר כמה ימים במחלקה לטיפול נמרץ הוא הועבר למחלקת כלי דם, כדי לעבור ניתוח ברגלו. "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר, כי הניתוח עבר בהצלחה, אך כעבור כמה ימים חזרה הבעיה הנשימתית ממנה סבל והוא הוחזר למחלקה לטיפול נמרץ.

גורם בבית חולים אמר ל"ידיעות", כי ויצמן "כבר הפתיע אותנו בעבר בהתאוששות שלו, אך הפעם אני מודאג ולא ממש אופטימי בקשר למצבו".

הבוקר בא נשיא המדינה, משה קצב, לביקור בבית החולים ופקד את מיטת חוליו של ויצמן. רעייתו של ויצמן, ראומה, ביקשה היום "שכולם יחזיקו אצבעות" לבריאותו.

"אנו מקווים שהוא יצליח להתמודד עם הבעיות ומצבו ישתפר. יש לויצמן בעיות ראתיות והוא ומקבל סיוע למערכת הנשימתית", הסביר פרופ' קרל סקורצקי המרכז את הטיפול בנשיא שלעבר. "הוא סובל מדלקת ריאות ולכן הוא מונשם עד שהאנטיביוטיקה תעשה את עבודתה. אין נזק למצב ההכרה שלו, הוא מורדם בכוונה, עד שייגמל מהסיוע הנשימתי ואז נעיר אותו. אי אפשר לדעת באיזה פרק זמן מדובר. אנחנו מחכים להתגברות האנטיביוטיקה על החיידק. אנחנו יודעים באיזה סוג של חיידק מדובר. בינתיים לחץ הדם שלו יציב, ויש כאמור שיפור קל במצבו. ויצמן סובל מבעיות שמלוות אותו כבר שנים, וכבר בעבר הוא אושפז עקב הבעיות הנשימתיות. אין אפשרות לקבוע תוך כמה זמן יהיה שיפור במצב. זה תלוי ביכולת של האנטיביוטיקה להתגבר על הזיהום".

ויצמן אושפז בשנה האחרונה כמה פעמים ברמב"ם, וכן בבית החולים מאיר בכפר סבא. בין היתר עבר הנשיא לשעבר ניתוחים בירך ובעמוד השדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully