וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאייר דודו גבע הלך לעולמו

15.2.2005 / 13:10

היוצר של דמויות הקומיקס "יוסף", "האביר זיק", ו"הברווז" נפטר אתמול (יום ג') מהתקף לב בגיל 54

דודו גבע נפטר הבוקר מהתקף לב בביתו בתל אביב, והוא בן 54 גבע, מאבות הקומיקס והקריקטורות החשובים במדינה, ערך עד לא מזמן את מדור "הברווז" המיתולוגי בעיתון "העיר".

גבע, יליד ירושלים, החל את הקריירה שלו בעודו בתיכון, אז פירסם את ציוריו בעיתון הילדים "הארץ שלנו". אחר כך, שירת בהנדסה-קרבית ופירסם ב"במחנה". בצעירותו, עבד בטלוויזיה הישראלית, ועשה, בין היתר, קליפים לשירי אריק איינשטיין ומעברי אנימציה לתוכנית הסאטירה "ניקוי ראש" ולאירווויזיון 78'.

מאוחר יותר פירסם טורי קומיקס בעתונים "כל העיר", "מעריב" ו"הארץ". גבע פירסם גם ספרי קומיקס וסאטירה רבים, ביניהם "בנו של מגוחך", "דרדס במכנס", "זו ארץ זו" ו"האביר זיק" (עם חנוך מרמרי). לאחרונה הוציא את עיתון הקומיקס החתרני "ספרות זולה", שאיגד עבודות של יוצרים מרחבי הארץ.

אפרים סידון אמר היום:"דודו היה איש שנלחם כל חייו כנגד ה'מוכר' וה'ידוע', והיתה לו יכולת להילחם כדון קישוט בטחנות רוח. הוא שנא את הממסד אבל עבד עם הממסד, שאף תמיד להוציא עיתונים מחתרתיים, אבל עבד בשביל עיתונים ממוסדים. הוא לא פחד ללכת עד הסוף למען מטרותיו, ואפילו הפסיד הרבה כסף בסוף שנות השמונים בתביעה שלו מול חברת 'דיסני' על דמותו של הברווז".

הסופר קובי ניב, שעבד עם גבע בשנות ה-70' וכתב עמו שישה ספרים, אמר היום: "דודו היה איש תם וישר, מצחיק ומלא שמחת חיים. היה נהדר לעבוד איתו וחבל שהדמות כבר לא איתנו.

"היתה לנו שפה משותפת, ועבדנו במשך שנים נפלאות. דיברנו וכתבנו ודודו היה מאייר. הוצאנו יחד ששה ספרים משותפים, מהם שלושה ספרי ילדים, ושני טורים משותפים ב'העיר' וב'כל העיר'", הוסיף ניב.

בשבועות האחרונים השיק גבע פרויקט חדש - חוברת איורים וקומיקס בשם "ספרות זולה". החוברת הופצה בתשלום בקיוסקים ובבתי קפה. בהשקת החוברת אמר גבע: "אמנים נמחקו מהעיתונות, ואמנות מיוצגת בעיתונות רק על ידי מבקרי אמנות. חוברת זו היא ההזדמנות לתת במה קבועה לאמנים. חוץ מזה, נרים כוס תה לזכר הברווז המנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully