וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: הממשלה תפצה את משפחות ההרוגים והפצועים באסון ורסאי

30.5.2001 / 15:10

לדברי ראש הממשלה חברות הביטוח והעיריה אינן יכולות להתמודד עם אסון בסדר גודל כזה; בית המשפט דחה את ערעור בעלי האולם וקבע שיישארו במעצר; החתן, אסי דרור: "דבר לא יקל עלי"

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי הממשלה תפצה את משפחות ההרוגים והפצועים באסון ורסאי ולא חברות הביטוח ובניה. בדיון על האסון שנערך בכנסת אמר שרון כי הממשלה נדרשת לסייע בתשלום פיצויים כיוון שחברות הביטוח ועיריית ירושלים אינן יכולות להתמודד עם אסון בסדר גודל כזה. לדבריו, האסון הוא תוצאה של חיפוף, רשלנות, התרברבות ושטחיות.

ראש האופוזיציה, יוסי שריד, אמר בדיון כי לא מתוך חפיפניקיות ואילתורים נבנו אלמי ורסאי, אלא מתוך תאוות בצע.

היום דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעורם של ארבעת בעלי אולמי ורסאי על ההחלטה להחזיקם במעצר. השופטת יהודית צור קבעה כי יש חשש שהארבעה ישבשו את הליכי החקירה אם ישוחחו עם עדים נוספים שהמשטרה מבקשת לחקור.

מרכז השלטון המקומי דורש היום מהמשטרה לחשוף מסמכים שהוחרמו בפשיטה על משרדי חברת פל-קל. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, דרש שהמשטרה תעביר לשלטון המקומי את החומר שהוחרם על ידי המטרה ועוסק בעבודות שביצעה חברה פל-קל ברחבי הארץ. אלדר טוען כי הרשויות המקומיות מתקשות לאתר בעצמן את כלל העסקים הפרטיים שנבנו בשיטת פל-קל.

עיריית ירושלים התפשרה בתביעות נגד בעלי האולם

היום התברר מבדיקה של שתי תביעות שהגישה עיריית ירושלים נגד בעלי אולם "ורסאי" כי העיריה היא זו שהסכימה להתפשר ולהגיע להסכמי טיעון עם הבעלים בנוגע לארכות לצווי סגירה או להפסקת עבודות הבניה. עובדה זו סותרת את הודעות העיריה מאז האסון, כי היא מתקשה לאכוף את סמכותה על המבנים, משום שבתי המשפט מצמצמים את הצווים.

"הארץ" מפרסם כי ב-1991 הגישה העיריה תביעה נגד בעלי האולם בכמה סעיפים, ביניהם עבודות בניה בניגוד לצו בית משפט והפעלת אולם שמחות ללא רישיון עסק. מפרוטוקול בית המשפט עולה כי העיריה הסכימה לדחות את הצווים בשנה וחצי, בתמורה להודאת הנאשמים באישומים.

ב-1993 הגישה העיריה כתב אישום נגד אחד מבעלי האולם על בניית מדרגות חיצוניות מברזל ללא אישור. התובע ביקש להטיל קנס וצו לפירוק המדרגות, אבל הסכים לדחיה של חצי שנה, כדי לאפשר קבלת אישור. השופט דחה את מועד צו ההריסה בשנה, וגזר על בעל האולם קנס של 400 שקלים.

דובר העיריה, חגי אליאס, אמר בתגובה: "אין לעיריה עניין לנהל קרב נגד הנהלת בתי המשפט. אין לעיריה ספק כי במקרים רבים נוטים בתי המשפט לגלות סלחנות כלפי עברייני חוק רישוי עסקים וחוקי התכנון והבניה, ולא פעם כופים השופטים על העיריה להגיע לפשרה בניגוד לדרישתה המקורית".

"אני מוכה אשמה, ולא יעזרו כל ההסברים"

חילופי ההאשמות והחקירה לנסיבות האסון הם הדברים האחרונים שמטרידים עכשיו את החתן, אסי דרור. את ימיו הוא מבלה ליד מיטתו של אשתו הטריה, קרן, שנפצעה באורח בינוני באסון וסובלת משברים באגן. "את כל מה שהיה לי ממילא הפסדתי, ושום דבר כבר לא ניתן להשיב לי", אמר ל"ידיעות אחרונות". "דבר לא יקל עלי. דבר לא ירפא אותי. הכאב הגדול הוא שלי. אומרים שזה אסון לאומי? בשבילי זה לא אסון לאומי, אלא אסון פרטי. איבדתי קרובים, ודודים וחברים - את היקרים לי מכל. ואם מחפשים קורבנות בסיפור, אז גם קרן ואני קורבנות".

כבר בליל האסון החל אסי להתנצל בפני הפצועים ולדבריו, הוא לא יכול להשתחרר מרגשות האשמה: "אני מוכה אשמה, ולא יעזרו כל ההסברים הפסיכולוגיים שמנסים עכשיו למכור לי. כולם אומרים לי, 'אתה לא אשם', אבל אני אמרתי להם לבוא לחתונה הזו. בעצמי עברתי מבית לבית, ובמו ידיי חילקתי את ההזמנות. רציתי לראות שם את כולם. אני יודע שאני לא צריך להרגיש אחראי - אבל כך אני מרגיש".

"רציתי לעשות את האירוע הכי מדהים בעולם, ותראו מה קרה לי בגלל תאוות בצע של אנשים", אמר והוסיף: "הכל בסיפור הזה הוא כסף. השחיתות הגדולה היא של כל האנשים שעשו כסף על הגב שלי. זה מה שהורג אותי, שהסיפור הזה הוא סיפור של כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully