וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: ישראל בוחרת בדרך האיפוק

30.5.2001 / 13:17

ראש הממשלה בכנסת: "המערכה אינה רק ביטחונית, וכדי לעמוד במערכה המורכבת והמסובכת ולהצליח בה צריך סבלנות"; הזהיר: "אני יודע שהדם רותח, אך מי ששואל יומיום עד מתי – הוא שיפסיד"

ראש הממשלה, אריאל שרון, כינס בצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני לדון באלימות הגוברת בימים האחרונים. קודם לכן נאם שרון במליאת הכנסת ודיבר על הצורך בסבלנות ואורך רוח במאבק מול הפלסטינים.

"האחריות שעל כתפיי חייבה אותי לבחור בסבלנות ובאיפוק כדרך", אמר שרון. לדבריו, המערכה אינה רק ביטחונית, וכדי לעמוד במערכה המורכבת והמסובכת ולהצליח בה צריך סבלנות. "אני בחרתי להכריז על הפסקת אש. אני יודע שלעיתים הדם רותח, אני רואה את הכאב ואת עמידת הגבורה של המתיישבים ביהודה ושומרון ועזה, אני נוטל על עצמי את האחריות להוביל את המדינה למצב טוב יותר", אמר ראש הממשלה.

ראש הממשלה אמר כי הוא סבור שישראל מנהלת את הקרב במערכה המדינית כראוי. הוא הזהיר מפני קוצר רוח: "מי ששואל יומיום עד מתי? – הוא שיפסיד".

אלוף פיקוד המרכז, האלוף יצחק איתן, נפגש הלילה עם ראשי מנגנוני המודיעין הפלסטינים תאופיק טיראווי, חאג' איסמעיל ואמין אל הינדי ברמאללה. בפגישה השתתפו גם בכירי השב"כ ונציגים אמריקאים. הערב תיערך פגישת תיאום נוספת במחסום ארז, שתעסוק בשיתוף הפעולה הביטחוני בין צה"ל לפלסטינים ברצועה.

האלוף איתן הדגיש בפגישה אמש כי ישראל אימצה את דו"ח ועדת מיטשל ואת הערות מזכיר המדינה, קולין פאוול, בדבר הפסקת האלימות וחידוש המשא ומתן. בפגישה, הראשונה מזה חודשיים, דרש איתן מהפלסטינים לנקוט צעדים שיפחיתו את האלימות. הנציגים הפלסטינים, מצדם, סירבו להתחייב להפסיק את האלימות. שר החוץ, שמעון פרס, אמר היום כי על ישראל לאמץ את דו"ח מיטשל – וכי כך יראו האמריקאים שישראל עושה מאמץ כן להורדת האלימות, ואילו הפלסטינים יצטיירו כטרוריסטים המנסים לחבל בכוונות ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, נפגש היום עם עם ראש הממשלה השבדי, גורן פרסון. ערפאת עידכן אותו בפרטי הסכסוך במזרח התיכון, ואילו פרסון קרא לשני הצדדים לפעול להרגעת הרוחות ולשוב להידבר.

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, אמר לפני זמן קצר, שהאיפוק הישראלי טרם הגיע לקיצו. "יש לנו סבלנות ארוכה מאוד , ועם כל הצער והכאב נמשיך בהפסקת האש", אמר שר הביטחון. בן אליעזר גילה, כי הוא שוקל לתת אישורי עבודה בישראל לעשרת אלפים פועלים מהשטחים . ואילו השרה לימור לבנת קראה בצהריים להפסיק את הפסקת האש, שעליה הכריזה ישראל בשבוע שעבר. "בשעה שהפלסטינים מסלימים את הטרור, צריך לעשות לזה סוף", אמרה.

האפיפיור, יוחנן פאולוס השני, יישלח נציג רשמי של הוותיקן במטרה להביא לסוף הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. בהודעה רשמית שהתפרסמה בוותיקן אמר האפיפיור כי השליח, הקרדינל פיו להי, ייפגש עם שרון וערפאת. בידי הקרדינל גם מכתב אישי לכל אחד מן המנהיגים שכתב האפיפיור. "השליח ינסה לשכנע את הצדדים להפסיק את האלימות ולחדש את המשא ומתן לשלום", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully