וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 דולר תמורת שידור קלטת הווידיאו מאסון אולמי ורסאי

30.5.2001 / 10:39

הכסף שולם ע"י "ידיעות אחרונות" וערוץ2. בני המשפחות שנפגעו מחו על כך שסרט החתונה של ילדיהם, שבו תועד אסון הקריסה, שודר בארץ וברשתות טלוויזיה זרות בלי שביקשו את רשותם

מאת אריאל ויס/ הארץ

העיתון "ידיעות אחרונות" וחברת החדשות של ערוץ 2 שילמו אלפי דולרים תמורת קלטת הווידיאו המתעדת את קריסת הרצפה באולמי ורסאי בירושלים, אסון שבו נספו 24 בני אדם. לפי ההערכות, "ידיעות אחרונות" וחברת החדשות שילמו כ-5,000 דולר כל אחד לחברת סטודיו קליפ שצילמה את חתונם של אסי וקרן דרור. ערוץ 1 רכש את הקלטת מ"ידיעות אחרונות" תמורת כ-2,500 דולר. בני משפחות יוסף ודרור מחו על כך שסרט החתונה של ילדיהם אסי וקרן, שבו תועד אסון הקריסה, שודר בארץ וברשתות טלוויזיה זרות בלי שביקשו את רשותם.

"ידיעות אחרונות" היה גוף התקשורת הראשון שפנה לצלמים שתיעדו את החתונה. כששמע על כך ראש חטיבת החדשות של ערוץ 1, רפיק חלבי, הוא פנה לעורך "ידיעות אחרונות", משה ורדי, וביקש לרכוש ממנו את התמונות. בבוקר יום שישי סיכמו השניים כי ערוץ 1 ישלם לעיתון כ-2,500 דולר וישדר את הקלטת בצירוף כתובית קרדיט לעיתון. מועד השידור נקבע בתיאום "ידיעות אחרונות" לליל שבת, משום שבעיתון סברו שהם יצליחו למכור את הקלטת לגופי שידור נוספים כמו ערוץ 2. ואולם, חברת החדשות של ערוץ 2 הצליחה לרכוש את הקלטת באופן עצמאי.

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי פנתה חברת החדשות ל"ידיעות אחרונות" וביקשה לרכוש את הקלטת. נציגי העיתון, שבחנו באותה שעה אפשרות להוציא מהדורת בוקר מיוחדת עם התמונות הבלעדיות, הודיעו כי הם יחזירו תשובה רק מאוחר יותר. בינתיים ערוץ 2 איתר את בעצמו את הצלמים ורכש מהם ישירות עותק. בחברת החדשות אומרים כי הקלטת נרכשה תמורת סכום של אלפי דולרים, ככל הנראה כ-5,000 דולר.

מאוחר יותר הצליח הערוץ להחזיר לעצמו את רוב ההשקעה על ידי מכירת זכויות השידור לרשתות זרות. בשעות הצהריים של יום שישי התקשר ורדי אל חלבי והודיע לו כי ערוץ 2 מחזיק בקלטת. דקות ספורות אחרי 16:00 שודרו התמונות לראשונה בערוץ 1, ולאחר מכן בערוץ 2. מוועדת המידרוג נמסר כי לערוץ 2 היה יתרון בשיעורי הצפייה בסיקור האסון, למעט פרק זמן קצר בליל חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully