וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה נגד המעשנים: "צריכים לספוג 40 מלקות"

30.5.2001 / 7:15

לקראת 'היום הבינלאומי ללא עישון' שיצויין מחר, תקף הרב עובדיה יוסף את המעשנים, יצרני ומפיצי הסיגריות; לדבריו העישון אסור על פי התורה שכן נאמר: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"


יממה לאחר פרסומם של נתוני העישון בישראל, לרגל 'היום הבינלאומי ללא עישון' שיצויין מחר, פסק הרב עובדיה יוסף, כי מי שמעשן צריך לעמוד בפני בית דין ולספוג 40 מלקות.

"בכל שנה מתים בישראל 500 איש מתאונת דרכים וכולם עושים מזה רעש גדול. אבל אנשים לא יודעים שבכל שנה מתים 5,000 איש מעישון, וזה הרבה יותר גרוע. אם היה כאן שלטון בית דין כל איש שהיה מעשן, היו נותנין לו 40 מלקות", כך על פי ידיעות אחרונות קבע הרב עובדיה.

הוא נימק את פסיקתו בכך, שגם התורה אוסרת עישון או כפי שנקבע: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". הרב החליט שלא די לתקוף את המעשנים, אלא גם את יצרני הסיגריות. "בשביל לעשות פרנסה, אתם תחיו על חשבון מיתת אנשים. מנהלי בתי החרושת שמייצרים את הסיגריות, יש להם עוון גדול והם ייענשו משמיים, אוי להם ביום הדין".

גם הרב הראשי, מאיר לאו אמר כי "העישון הוא בגדר פיקוח נפש. מפני הסכנה הגדולה הטמונה בו ראוי להימנע ממנו ובוודאי למנוע הצטרפות צעירים למעגל המעשנים". שני הרבנים אמרו את הדברים לקראת היום הבינלאומי ללא עישון שיצויין מחר.

אתמול פורסם כי בישראל מתים מדי שנה כ-1,400 ישראלים לא מעשנים כתוצאה מעישון כפוי בבית, בעבודה ובמקומות ציבוריים. זאת בנוסף ליותר מ-8,500 מעשנים המתים מעישון פעיל מדי שנה. כך עולה ממחקר שנערך ע"י המחלקה לאפידימיולוגיה במשרד הבריאות. היום העולמי ללא עישון שיתקיים ביום חמישי, יוקדש השנה למאבק בעישון הכפוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully