וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחלאן: נדרוש שחרור אסירים נוספים

11.2.2005 / 11:09

לדבריו, מרבית האסירים הפלסטינים הנוספים שתתבקש ישראל לשחרר הינם אסירי עולם. אבו מאזן יבקש מראשי הארגונים לכבד את הפסקת האש, בעקבות ירי של יותר מ-40 פצצות מרגמה

יועץ יו"ר הרשות הפלסטינית, מוחמד דחלאן, אמר כי הפלסטינים ידרשו מישראל לשחרר אסירים נוספים, בנוסף ל-300 שהתחייבה לשחררם, רובם אסירי עולם. בגלי צה"ל דווח, כי דחלאן מסר, שביומיים הקרובים צפוי כינוס הוועדות המשותפות לישראל ולפלסטינים בו ידונו הצדדים בנושא שחרור האסירים, ביציאת צה"ל מהערים בגדה המערבית ובעניינים כלכליים.

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ארנון רגולר אלוף בן וניר חסון, מוסיפים:

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יגיע היום לעזה, וידרוש מראשי הארגונים לכבד את הפסקת האש עם ישראל. כך דווח בקול ישראל. הנהגת הפתח ויו"ר הרשות שיגרו אתמול איום חמור כלפי חמאס וכלפי הארגונים החמושים האחרים ברצועה. זאת בעקבות ירי של יותר מ-40 פצצות מרגמה בגוש קטיף, שביצעו הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ופלג "ועדות ההתנגדות העממית" של הפתח. לא היו נפגעים מהירי. עשרות מתנחלים חוסמים את צומת גוש קטיף למעבר פלסטינים, במחאה על ירי פצצות המרגמה. כוחות הבטחון עיכבו שמונה מהמפגינים לחקירה. הבוקר עצר כוח צה"ל בביר זית, מצפון לרמאללה, מבוקש, איש החזית העממית.

בתום פגישת חירום של הוועד המרכזי של הפתח פורסמה הודעה, בה הכריז אבו מאזן על "כוננות כללית ומצב חירום בקרב מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ומסגרות תנועת הפתח, כדי להתמודד עם ההפרות הביטחוניות החמורות והניסיונות לפגוע ביכולת ההרתעה של הרשות והתחייבויותיה הבינלאומיות". ההודעה יוצאת הדופן בחריפותה, הבהירה שהרשות והפתח נחושים להתעמת עם כל ארגון שיפר את השקט ברצועה.

בהודעת חמאס נטען, שהירי הוא תגובה להריגתם של שני פלסטינים מאש כוחות צה"ל בשטחים אתמול - אחד בדרום הרצועה והשני מדרום לרמאללה.

ישראל הסתפקה אתמול בתגובה דיפלומטית לירי ברצועה. יועץ רה"מ, דב ויסגלס, התקשר אל השר הפלסטיני, סאיב עריקאת, ואמר לו שישראל "רואה בחומרה" את הירי. בישיבת "המטבחון" אמר שר הביטחון, שאול מופז, כי "זו שעת מבחן לאבו מאזן. לא נסכים למצב שבו יורים קסאמים ופצצות מרגמה על אזרחי ישראל. אם הפלסטינים לא יילחמו בטרור, אנחנו נצטרך לעשות זאת. אבל אנו עדיין חושבים שיש חלון הזדמנויות היסטורי, שאסור לתת לו לחמוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully