וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא גברת, זה אדון שזורק את הכידון

10.2.2005 / 13:23

אתלטית מצטיינת בזימבבואה עומדת כעת למשפט ועלולה לאבד את המדליות בהן זכתה. הסיבה - היא בכלל גבר. לטענתו/ה המכשף שהיה אמור להפכו סופית לאשה לא קיבל את הכסף שלו

משטרת זימבבואה הגישה כתב אישום נגד האתלט המצטיין, סמוקליסו סיטהול בן ה-18. סיטהול הוא קופץ קפיצה משולשת, אצן ומתחרה גם בזריקת כידון והדיפת כדור ברזל. האישום: הוא עשה את כל זה בתחרויות הנשים.

העיתון הראלד בזימבבואה דיווח, כי סיטהול מואשם בהתחזות לאשה בתחרויות מקומיות ובינלאומיות, וגם בסעיפים של גרימת נזק נפשי לנשים איתן התיידד עד כדי כך שהרגישו נוח להתפשט לידו – כשהן בטוחות שהוא החברה הטובה שלהן.

זיהויו כגבר התרחש לאחר שהזדהה ככזה בפני ידיד של אחת מהאתלטיות עמן היה אמור לנסוע לתחרות ריצה. כשהתברר לו שסודו נחשף הוא אכן ניסה לרוץ מהמקום, אך נתפס ונשלח לבדיקה רפואית, שקבעה כי מדובר בגבר גברי לחלוטין.

בהופיעו בפני בית המשפט טען סיטהול כי הוא נולד עם איברי מין נשיים וגבריים כאחד, ורופא אלי בשבטו היה אמור לקבע את מעמדו כ"אשה" באמצעות לחש כשפים. אולם, לדבריו, הלחש נכשל כיוון שמשפחתו לא שילמה למכשף את מלוא הסכום שביקש.

איגוד האתלטיקה של זימבבואה שוקל ליטול מסיטהול את הכספים והמדליות בהן זכה - בינן המדליה היחידה בה זכתה המדינה באליפות דרום אפריקה, אך הוא צפוי רק לקבל עונש של קנס ולא לעונש מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully