וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גאון תקשורת התחייבה להשקיע 12 מ' דולר בערוץ הייעודי ברוסית

רוני קורן-דינר

29.5.2001 / 17:43

ההשקעה תחולק על פני 3 שנים. גאון דורש ממועצת הכבלים להוציא לפועל את האיסור לשדר פרסומות בערוצים הזרים; בשבוע הבא יפרסם שר התקשורת את מדיניותו בנושא


קבוצת גאון תקשורת, המתמודדת על המכרז לערוץ הייעודי בשפה הרוסית, הצהירה היום כי במידה שתזכה תשקיע בערוץ 12 מיליון דולר בתוך שלוש שנים. בני גאון, יו"ר גאון אחזקות ומראשי הקבוצה, אמר כי הקבוצה השקיעה 250 אלף דולר בהכנות למכרז, והוא צופה כי בתוך פרק זמן של שלוש שנים יגיע הערוץ לאיזון. המכרז ייסגר מחר.

לדברי יורם מוקדי, מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור, תנאי הסף שנקבעו בחוברת המכרז הם הוכחה להון עצמי מצטבר של בעלי המניות בסך 20 מיליון שקל, והשקעה של 15 מיליון שקל לאחר הזכייה. "קיים ניקוד להשקעה בערוץ", מסביר מוקדי. "הניקוד הוא לפי המינימום שהקבוצה מתכוונת להשקיע, או השיעור (באחוזים) מן ההכנסות שיילך להשקעות בערוץ - הגבוה ביניהם יזכה במירב הנקודות".

קבוצת גאון הצהירה עוד כי בכוונתה לשדר 8 שעות ביממה כבר מיומה הראשון, שעתיים יותר מהמינימום הנדרש, וכן 280 שעות הפקת מקור בשנה. הקבוצה חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם חברת החדשות של ערוץ 2, להפקת מהדורות שוטפות בשפה הרוסית, ועם תיאטרון גשר, שחלק משחקניו יגישו תוכניות בערוץ.

בתוך כך פנה יהורם גאון, יו"ר הערוץ, אל המועצה לשידורי כבלים ולוויין, וביקש לאכוף את ההחלטה לאסור את הפרסומות הישראליות בערוצים הזרים. "זהו תנאי לרווחיות וליכולת שלנו להפיק הפקות איכות", אמר גאון. הפרסומות הללו, המיועדות לקהל ישראלי ומופיעות בעיקר בערוצי נישה כגון MTV והערוצים המשודרים מרוסיה, פוגעות לדעתם של גורמי הרגולציה בסיכוייהם של הערוצים הייעודיים והערוצים המסחריים האחרים. לדברי מוקדי, הנושא עדיין נמצא בהליך שימוע במשרד התקשורת, ובשבוע הבא יכריז השר על מדיניותו.

הרכב הבעלות בקבוצות המתמודדות במכרז הערוץ הרוסי:


קבוצת ואש קנאל: 41% אפריקה ישראל (לב לבייב 54% ובנק לאומי 20%) והיתר בידי הציבור וחברת מפל תקשורת, של תמי מוזס-בורוביץ ונדב פלטי; 22% מרלז תקשורת, שבבעלות משפחת ברזני ויונה; 17.5% המימד החמישי מקבוצת IGB, בראשות דוד ברודט, יצחק קאול, ושלמה נס; 8.25% חברת אלרום 2000, המוחזקת על ידי חברת JCS וקיבוץ אלרום; 5.75% מגה טי.וי, ספקית תוכן לחברות הכבלים והלוויין, בבעלות זיו סידי (JCS מחזיקה ב-12.5% ממגה טי.וי); 5.5% לדרג העובדים הבכיר בחברה.

קבוצת נאש טל-קנאל מורכבת מקבוצת גאון תקשורת (20%), דונה - חברה קבלנית בבעלות שלום שי (20%), חברת ORS (המחזיקה ב-10%), ברודקאסט (10%), יכין חקל (10%), לאופר תעופה (10%), ר.פ אחזקות (10%) וחברת הרטפילד אחזקות (10%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully