וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה חשמל יאפשר ללקוח להחליט כמה יצרוך

8.2.2005 / 10:24

ניסוי של חברת החשמל: מונה חשמל נטען מראש, המאפשר לכל לקוח להחליט מראש כמה יצרוך. הטעינה באמצעות כרטיס אשראי, וכשמתאפס המונה - מתנתק החשמל. בישראל 130 אלף מועמדים לניתוק

חברת החשמל החלה לאחרונה בניסוי, שבמסגרתו חוברו עשרות מלקוחותיה למונה המוגבל בתשלום מראש (מת"מ). ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי המדובר במונה דיגיטלי, המאפשר לצרכן להטעין אותו מראש בסכום כסף לפי צרכיו ויכולתו. הטענת המונה מתבצעת באמצעות תשלום טלפוני בכרטיס אשראי. המונה מספק התרעה כאשר נשאר בו סכום של 50 ש"ח, ויש לטעון אותו מחדש. כאשר הסכום במונה מגיע לאפס מתנתק זרם החשמל, מלבד בשבתות או חגים.

המטרה היא לאפשר לצרכן להשתמש בחשמל בצורה חכמה וחסכונית, לפי צרכיו ולפי יכולתו הכלכלית. המונה מעניק יתרון גם למשכירי נכסים: שוכר הנכס משלם לפי צרכיו ואין בעייה של אי-תשלום חשבון כאשר הוא עוזב.

להערכת מנהל אגף השיווק בחברת החשמל, דוד בולר, אם תאשר הרשות לשירותים ציבוריים את הפצת המונה ברחבי הארץ, ניתן יהיה להציעו לקהל הרחב בתוך כשנה וחצי. לדבריו, בישראל יש כ-130 אלף לקוחות שלא עומדים בתשלומי חשבונות החשמל שלהם ומועמדים לניתוק.

בעמותת "ידיד", המעניקה סיוע לנזקקים, קידמו בברכה את היוזמה. "אנחנו מברכים על הפרוייקט, שיכול לסייע בעיקר לנזקקים שאינם יכולים לעמוד בתשלומים ועומדים בפני ניתוק החשמל", אמר המשנה למנכ"ל העמותה, רן מלמד. במהלך שנת 2004 טיפלה העמותה בכ-1,800 מקרים של בעיות בתשלום של חשבונות חשמל.

חברת החשמל דיווחה באחרונה על עלייה של 6% במספר הניתוקים על-רקע אי-תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully