וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה הבאה: חובה להניף דגל ישראל בבתי הספר

29.5.2001 / 7:57

משרד החינוך הורה למנהלים לתלות את דגל ישראל בחזית, כפי שנקבע בחוק; מפרי החוק צפויים לשנת מאסר; שרת החינוך: רוב אזרחי המדינה מכבדים את הדגל; התנגדות בקרב החרדים והערבים

שרת החינוך לימור לבנת ממשיכה בצעדים להעמקת הזהות הלאומית בקרב תלמידי ישראל. במקביל להחלטה לקיים שיעורי חינוך למורשת ושירת ההמנון הלאומי בבתי הספר, הורה משרד החינוך למנהלי בתי הספר להציג החל מהשנה הבאה את דגל ישראל בכל מוסדות החינוך. כך מדווח הבוקר ב"הארץ".

על פי חוזר המנכ"ל שנשלח בשבוע שעבר, מחויבים המנהלים להציג את דגל המדינה בבניין הראשי של בית הספר, ולמנות אחראי לתליית הדגל. החוזר הזכיר את התיקון לחוק הדגל והסמל, שאישרה הכנסת לפני ארבע שנים, לפיו כל "בית ספר המוכר כמוסד חינוכי מתוקף חוק לימוד חובה, להניף את דגל ישראל בחזית". החוק תקף כמעט בכל בתי הספר, הממלכתיים, הממלכתיים דתיים, הערביים, ואף בתי הספר של רשתות החינוך העצמאיות של אגודת ישראל ושל ש"ס. החוק אף קובע עונש של שנת מאסר למפרי החוק.

התיקון לחוק שהתקבל הוא פרי יוזמתה של לבנת. החוק שאושר לבסוף הוא פשרה מצדה של לבנת, שביקשה תחילה לחייב את הנפת הדגל בכל כיתה. לבנת הביעה אופטימיות רבה לגבי יישום ההוראה של משרדה. לדבריה, "אני מצפה שב-1 בספטמבר יתנוסס דגל ישראל בכל בתי הספר". "רוב אזרחי המדינה מכבדים את הדגל, ושמחים וגאים בהדגשת הערכים היהודים והציוניים", אמרה לבנת.

עם זאת, צפויה ההוראה החדשה לעורר התנגדות בבתי הספר הערביים והחרדים. "חינוך מקנים ולא כופים", אמר בתגובה סגנה של לבנת מטעם ש"ס, משולם נהרי. "כל פעולה שיכולה להביא לחיכוך מיותר, אינה רצויה", אמר נהרי. סגן השר גם הביע ספק לגבי יישום החוק במוסדות החינוך של ש"ס.

גם יו"ר מנהלי התיכונים הערביים ומנהל בית הספר התיכון בדבוריה, ד"ר מחמוד מסאלחה, אמר כי אין לכפות את הנפת הדגל. לטענתו, במהלך השנה האחרונה ביקרו בבית ספרו שוטרים כדי לבדוק האם מניפים את הדגל, אולם "ביקורת של המשטרה אינה הדרך, יש לחנך את התלמידים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully