וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר היום ועדת חקירה ממלכתית עקב אסון ורסאי

29.5.2001 / 7:17

הוועדה צפוייה לבדוק את מצבם הבטיחותי של מבני ציבור והליכי רישוי מבנים; המשטרה דרשה מעיריית ירושלים להפסיק את חקירתה מחשש לשיבוש החקירה המשטרתית; אולמרט: לא אפסיק את הבדיקה

הממשלה צפוייה לאשר היום הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק בטיחות מבנים לשימוש הציבור. ראש הממשלה, אריאל שרון צפוי לבקש מנשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, למנות את הוועדה ואת השופט שיעמוד בראשה. ב"ידיעות אחרונות" נכתב כי בערב החג החלו מגעים בין לשכת ראש הממשלה לשכת היועץ המשפטי לממשלה בהם הוחלט על קווי המתאר וכתב הסמכות של הוועדה. בין השאר , תשקול הוועדה על ביצוע סקר ארצי על מצבם של מבנים ומקומות ציבוריים, בכדי לאתר סכנות צפויות ועל כל הליך רישוי עסקים, בניה ואכיפת תקנותיה.

ועדת חקירה ממלכתית הינה בעלת סמכות זהה לבית משפט ובסיום דיוניה היא מגישה את מסקנותיה לממשלה על גבי דו"ח רשמי. המלצות ועדה מסוג זה אינן מחייבות את הממשלה אך היא חייבת לבחון אותן ולייחס להן חשיבות.

הכנסת תייחד מחר את דיוניה לאסון באולמי ורסאי. חברת הכנסת נחמה רונן (מרכז) מתכוונת להגיש הצעת חוק שקובעת כי במקרה של אסון דומה יהיה ניתן להטיל אחריות פלילית על פקידים ברשות המקומית שהתרשלו באכיפת תקנות הבנייה והחוקים בתחום רישוי המבנים. "מה שקרה בירושלים זה רק קצה הקרחון של תופעה הרבה יותר רחבה שאינה פוסחת כמעט על אף רשות. הנורמה היא שקודם מקימים עסק ומתחילים לעבוד ורק אחר כך טורחים להשיג רשיון , אם בכלל", אומרת ח"כ רונן.

השלטון המקומי ביצע בדיקה במהלך החג בה אותרו כ-6,500 מבנים בהם נעשה שימוש בשיטת הבנייה "פל-קל", השיטה שבה נעשה שימוש בבניית תקרת האולם שקרסה. ממרכז השלטון הוצאה הנחייה לראשי הרשויות לבדוק את מוסדות הציבור בשטחן ולחייב את בעלי הנכסים הפרטיים לבצע בדיקה הנדסית במבניהם ולהעביר את התוצאה לרשות המקומית.

אולמרט: אף אחד לא יכול להורות לי לא למלא את תפקידי

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, מכחיש הבוקר כי המשטרה דרשה מהעיריה להפסיק את בדיקתה בנושא האסון באולמי ורסאי, בשל חשש לשיבוש החקירה המשטרתית.

אולמרט אמר הבוקר לגלי צה"ל: "אני מודיע כי אף אחד בעולם, גם לא משטרת ישראל ולא שום גורם אחר, לא יכול להורות לי לא למלא את תפקידי בנושאים שאני אחראי להם על פי דין. אני אבדוק את תפקוד העיריה בכל הנושאים הקשורים לעיניין, אני לא אפסיק בזה".

ראש העיר תקף את העיתונים על "הנוסח הנבזי ורווי שקרים והמצאות ודמיונות". כמו כן טען כי הודעת המשטרה לעיריה היא "הודעה ליחסי ציבור" והכחיש כי היתה פשיטה משטרתית על העיריה.

מהמשטרה נמסר בתגובה לדבריו של אולמרט, כי הודעתה לעיריה היא הנחיה בעלת תוקף חוקי וכי אם תמשיך העיריה בחקירתה יהיה חשש לשיבוש החקיר הפלילית בעניין.

המשטרה פנתה לעיריית ירושלים במהלך החג בדרישה להפסיק את החקירה הפנימית שביצעו בנושא האסון באולמי ורסאי וזאת מתוך חשש לשיבוש החקירה המשטרתית. גורם משטרתי הסביר כי "חלקה של עיריית ירושלים בפרשה המזעזעת הזו, תיחקר לעומק". לדברי אותו גורם לעירייה אסור לבצע חקירה במקביל למשטרה מפני שחקירה כזו "יכולה להוות שיבוש חמור של החקירה".

ראש צוות החקירה, נצ"מ שאול נעים, הורה לאנשיו לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לחקירה ממשרדי עיריית ירושלים. המשטרה תחקור גם ידיעות לפיהן ניתנו טובות הנאה לעובדי עיריה ואלה סיפקו לבעלי אולמי ורסאי אישור להפוך מבנה תעשיה לאולם סמכות. מפכ"ל המשטרה החליט לצרף חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה שיתמקדו בחקירת ההיבטים הציבוריים בתיק החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully