וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסאות סותרות בנוגע לצו הסגירה שניתן לאולמי ורסאי

27.5.2001 / 17:51

ייתכן וחלק מבין תשעת העצורים יואשמו בהריגה; מחקירה ראשונית עולה: המקום פעל ללא אישור וליקויים רבים התגלו בו אך לא טופלו; חשד כי מקורבים למהנדס האולם ניסו לשבש הליכי חקירה

שלושה ימים לאחר האסון הכבד באולמי ורסאי, המשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת לגלות את הסיבות להתמוטטות התקרה באולם. באסון הכבד נהרגו 24 בני אדם ומאות נפצעו, 130 עדיין מאושפזים בבתי החולים. החיפושים במקום הסתיימו אתמול אחר הצהריים, לאחר שראש צוות החיפושים, מפקד פיקוד העורף, האלוף גבי אופיר, אמר כי אין במקום גופות או ניצולים נוספים, וכי נשקפת סכנה למחפשים מפני קריסה נוספת.

הנהלת בתי המשפט הבהירה היום כי עיריית ירושלים ביקשה בעבר לסגור את הקומה הראשונה של הבניין שהתמוטט בתלפיות ולא את אולם ורסאי או האולם שמתחתיו. לטענת העיריה הוציא בית משפט השלום בעיר צו להפסקת עבודות השיפוץ במקום – והוא עדיין תקף. כבר לפני 8 שנים הוצא צו סגירה לאולם ורסאי מפני שפעל ללא רישיון עסק. בהנהלת בתי המשפט הביעו צער על כך שעיריית ירושלים "מנסה לגלגל את האחריות לאסון אל פתחו של בית המשפט".

מהנדס העיר ירושלים, אורי שיטרית, אמר היום בראיון לקול ישראל כי במשך שנים ניסתה העיריה למנוע חריגות בניה באולמי ורסאי ולפני 3 שבועות הוצא צו להפסקת העבודות במקום. לדברי שיטרית הסכים השופט לאסור רק את השינויים שנעשו מחוץ לבנין, אך התיר לבצע שינויים בתוכו. הנהלת בתי המשפט טוענת כי דברי שיטרית אינם נכונים.

אתמול הוארך מעצרם של תשעה חשודים במעורבים באירוע: דן שפר, המהנדס שתכנן את הבניין לפני 15 שנה, עוזריו של המהנדס – ארז יוניוב ובני לוי, קבלן הבניין, יעקב אדיב, ממציא שיטת הפל-קל, ד"ר אלי רון ובעלי האולם – אבי עדי, דודו עדי, אורי נסים ואפרים אדיב. הם חשודים ברשלנות ובאי קיום החוק. היום האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים נוספים את מעצרו של שמעון קאופמן, מהנדס בניין נוסף של אולם ורסאי, אשר חשוד בהריגה ובשיבוש מהלכי חקירה. קאופמן אישר את טענת המשטרה כי טילפן לאחר האסון למהנדס דני שפר, החשוד אף הוא בפרשה, עמו היה שותף באותו המשרד.

תכנון לקוי, קירות הוסרו, סדקים התגלו

בין שאר האפשרויות שמועלות במשטרה לקריסת התקרה: הסרת תמיכות באולם שמתחת, תכנון לקוי של העומסים, שימוש ברצפת הפל-קל, שלא אושרה על ידי מכון התקנים. ב"מעריב" מתפרסם כי על פי החומר שהצטבר במשטרה עד כה עולה כי כבר לפני מספר חודשים התגלה שקע ברצפה, אולם בעלי האולם לא נועצו במומחים, אלא הביאו מספר פועלים שימלאו את השקע. בנוסף, התגלו סדקים ברצפה, כתוצאה מדליפות מים בצינורות. כמו כן, התקיימו שיפוצים לאחרונה באולם שמתחת לאולמי ורסאי ובהם הוסרו תמיכות מסויימות. במשטרה לא מוציאים מכלל אפשרות שגם השיפוצים האלו גרמו להתמוטטות. מאיר בלילטי, בעל האולם, עצור גם הוא.

במשטרה טוענים כי מספר חשודים ניסו כבר ביום שישי לשבש את החקירה. על פי החשד, שלשום בשעות הבוקר הגיע לעיריית ירושלים עובד ממשרדו של המהנדס שפר, שהועסק בעבר בעירייה, וניסה להוציא תוכניות בניה הקשורות למבנה, שמאוכסנות במקום.

מלבד הבעיות הטכניות, החוקרים העלו את האפשרות כי ייתכן והחקירה תגיע גם לעיריית ירושלים ותבדוק חשד למתן שוחד וטובות הנאה. מסיבות שאינן ברורות, האולם המשיך לעבוד למרות שפעל ללא רשיון עסק במשך ארבע שנים והבעלים לא קיבלו מעולם אישור להפוך אותו ממבנה תעשייתי לאולם שמחות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, שוקל להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק את השתלשלות העניינים שגרמו לאסון. נשיא המדינה, משה קצב, קיבל היום שורה של איגרות תנחומים עקב אסון קריסת אולם ורסאי בירושלים. מלכת בריטניה אליזבת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והאפיפיור יוחנן פאולוס השני, ביקשו להביע את תנחומיהם. באגרות הם הביעו זעזוע מהאסון ושלחו תנחומים למשפחות. האפיפיור הוסיף באגרתו כי הוא מתפלל לעילוי נשמת ההרוגים ולהחלמתם המהירה של הפצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully