וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר מצטרפת למדינות ערב - מנתקת יחסיה עם ישראל

27.5.2001 / 13:06

ועידת מדינות האיסלם שהתכנסה בבירה דוחה החליטה להפסיק את כל הקשרים עם ישראל; המטרה: להפעיל לחץ כד לסיים את האלימות בשטחים; בישראל טוענים: התעמולה הפלסטינית מחריפה את המצב

קטאר הודיעה על הקפאת היחסים עם ישראל. שר החוץ של קטאר מסר את ההודעה בסיום ועידת מדינות האיסלם בדוחה, הבירה.

ההודעה באה בהמשך להחלטת המדינות המוסלמיות להפסיק את כל הקשרים הפוליטיים עם ישראל, במטרה ללחוץ עליה לסיים את האלימות בשטחים. 56 מדינות "אירגון ועידת האיסלאם" (OIC), מסרו בהצהרה משותפת כי הוחלט לעצור את כל הקשרים הפוליטים עם ממשלת ישראל כל עוד נמשכת התוקפנות והמצור כנגד העם הפלסטיני והרשויות הפלסטיניות".

ההודעה פורסמה בסיומה של ועידת חירום בת יום אחד שקיימו שרי החוץ של המדינות שהתקיימה אתמול בדוחה, בירת קטאר. כינוס הוועידה עמד בסימן העימות בין ישראל לפלסטינים.

ההצהרה, שכללה 22 נקודות, קראה גם לעצור את תהליך הנורמליזציה בקשרים עם ישראל, ולסגירת משרדי האינטרסים של ישראל במדינות השכנות לה. כמו כן קראו מדינות הארגון לוושינגטון "שלא להפריע למועצת הביטחון של האו"ם" במתן הגנה לפלסטינים.

החלטת המדינות האיסלאמיות באה בעקבות כינוס שרי החוץ של 22 מדינות הליגה הערבית שנערך לאחרונה בקהיר, בסיומו פורסמה החלטה דומה. החלטת הליגה הערבית יצרה לחץ כבד על המדינות האיסלאמיות.

צה"ל: התעמולה הפלסטינית ממשיכה להסלים את המצב


יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת פנה במהלך הוועידה בקריאה נרגשת לראשי העולם המוסלמי, לסייע לפלסטינים במאבקם מול ישראל. יחד עם זאת, קרא ערפאת לחידוש השיחות עם ישראל. ערפאת אמר את הדברים במהלך כנס הפתיחה של ועידת שרי החוץ של ארגון המדינות המוסלמיות.

את הכינוס פתח אמיר קטאר שקרא לממשל האמריקאי להתערב בדחיפות, על מנת להפסיק את "התקפות ישראל על הפלסטינים". ערפאת אמר במהלך נאומו כי האינתיפאדה תמשך. הוא תקף את חוסר האונים שמגלה ארגון האו"ם. את ארצות הברית האשים בקיפאון של מועצת הביטחון. את ישראל חזר ערפאת והאשים בשימוש בתחמושת ובה אורניום מדולל בגז רעיל. הוא שב וקרא למדינות המוסלמיות להחרים את ישראל.

בעקבות הדברים פירסם דובר צה"ל הודעה בה הוא דוחה בביטול את טענותיו של ערפאת. לדברי צה"ל זו דוגמה נוספת לפעולתה של מערכת התעמולה הפלסטינית הממשיכה להסית כדי להמשיך ולהסלים את המצב, למרות קריאתה של ישראל להפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully