וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותות: עניי עירך קודמים לנפגעי הצונאמי

כתב וואלה! חדשות

2.2.2005 / 0:14

ראש עמותת "שערי מלכא", המסייעת לנזקקים בארץ, טוען כי עניי ישראל נזנחו בגל ההזדהות עם נפגעי הצונאמי. לטענתו, העמותות בארץ, הנמצאות על סף קריסה, מתקשות לגייס תרומות לנזקקים

באותו יום בו ערכו תלמידים התרמה המונית בכל רחבי הארץ למען נפגעי אסון הצונאמי, נשמעו טענות מצד עמותות רווחה, המסייעות לנזקקים בישראל, כי עניי הארץ נשכחו בגל ההזדהות עם נפגעי האסון במזרח אסיה.

ראש עמותת "שערי מלכא", מאיר מלכא, זעק אתמול את זעקתן של העמותות בארץ, שלטענתו נמצאות על סף קריסה. "כולם מתלהבים לתרום למסכנים הרחוקים בחו"ל, אבל כשמדובר באנשים הנמצאים במצוקה קשה כאן בארץ, אף אחד לא מסכים לפתוח את הארנק", אמר מלכא. הוא הוסיף, כי למרות הצער הרב על קורבנות האסון במזרח, 'עניי עירך קודמים'.

לטענת מלכא, הקשיים בגיוס תרומות, אינם נובעים רק מן האסון במזרח. הוא מצייר תמונה עגומה של מאמצי ההתרמה למען נזקקים בארץ: "אני פונה לכל מיני ארגונים, מפעלים וקרנות ותמיד טענה אחת בפיהם - הקצבה לשנה זו נגמרה". מלכא ציין, כי לעיתים הוא נענה, שהארגונים מוכנים לתרום תקציבים לחוגי העשרה לילדים, אולם מסרבים להעניק תרומות לטובת מזון. "האם ילד רעב יכול להיות מרוכז בחוג?", שואל מלכא.

מלכא התקשה להסתיר את כאבו נוכח מצב העמותות. הוא סיפר שישראלים רבים ממעמד הביניים, שנהגו לתרום לעמותה, מתקשרים אליה עתה כנזקקים. "מה רוצה שר האוצר, שנסגור את העמותות? מי ידאג אז לאוכל לאותם נזקקים? מי יכלכל ויזון את אותם המסכנים?" הוא הוסיף.

השר שלום: ישראל תסייע בשיקום תשתיות באסיה

בתוך כך אמר אתמול שר החוץ, סילבן שלום, כי ישראל תסייע לכמה מדינות בדרום ובמזרח אסיה בשיקום התשתיות שנהרסו באסון הצונאמי. השר שלום הוסיף בראיון לגלי צה"ל, כי ישראל פועלת להשגת המשאבים לסיוע לנפגעי האסון. "אנחנו מתארגנים כרגע לסיוע לטווח בינוני וארוך ולשיקום תשתיות. נבדקות אפשרויות לתוכנית לגיוס כספים. אנחנו עובדים על השלבים הבאים", הסביר שלום.

בתחילת השבוע פתח נשיא המדינה, משה קצב, את מבצע ההתרמה הארצי למען נפגעי אסון הצונאמי. בטקס שנערך בבית הנשיא, הודו שגריריהן של סרי לנקה, תאילנד והודו על הסיוע שהעניקה להן ישראל לאחר האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully