וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמחה האחרונה בוורסאי

רותי אבלין, כתבת "כל העיר"

26.5.2001 / 20:06

600 איש באו לחתונה של ק. וא. באולמי ורסאי, רקדו עד 2 בלילה והלכו הביתה; זה קרה יום לפני האסון; הזוג, שסיפורו מתפרסם ב"כל העיר": הרגשנו מין רעד, אבל חשבנו שזה מהריקודים

ק. הכירה את קרן דרור בהדרכה ברבנות. הן החלו לדבר וגילו כי הן מתחתנות באותו מקום, אולמי ורסאי. קרן עם בחיר ליבה אסף ב-24 במאי. ק. ובעלה הטרי א. ב-23, יום לפני האסון. 600 המוזמנים של ק. וא. רקדו על אותה רצפה, 24 שעות קודם לכן. בערב החתונה של קרן ואסף, היו אמורים ק. וא. להגיע לאולם לסגור עניינים כספיים אחרונים. "למזלנו התעכבנו בדרך", אומרת ק. "היינו באוטו כשחבר סיפר לנו מה קרה. היינו בהלם".

בני הזוג מנסים להיזכר בסימנים מחשידים. "ידענו שעשו שיפוצים באולם, אבל לא היה שום דבר שנראה חריג", מספרת ק. "היתה כמות אדירה של אנשים, משהו כמו מאתיים חבר'ה שרקדו עד שתיים בלילה. ממש השתוללנו על הרחבה. הרגשנו אמנם מין רעד, אבל זה היה נראה כמו משהו טבעי כתוצאה מהקפיצות של החברים על הרחבה".

אחרי האסון התקשרו לזוג כמה אורחים וטענו שהבחינו שהרצפה רועדת באופן מוזר. "מי ששם לב לדברים האלה זה בעיקר האנשים המבוגרים יותר, שיושבים בשולחנות. קשה לדעת אם היה דבר כזה או שזו חוכמה שלאחר מעשה", הוסיפה ק. "רציתי שהחתונה שלי תהיה בלתי נשכחת, אבל לא בנסיבות כאלה טרגיות. עכשיו יזכרו אותה כחתונה האחרונה בוורסאי, לפני שהכל קרס".

הבעלים נראו מרוצים

חיליק סלוק, מבעלי "פורמט הפקות וצילום", שצילם את החתונה של א. וק., עבד לעתים תכופות באולמי ורסאי ואף התחתן שם. "בדיעבד אני נזכר שבמהלך המסיבה ניגש אלי אדם שאני לא מכיר ואמר לי, 'תראה, הרצפה זזה'. תוך עשר שניות שכחתי מההערה ההיא, ורק אחרי האסון נזכרתי בדבריו".

בערבים שלפני הקריסה, הוא נזכר, נראו בעלי המקום מרוצים מאוד כי "העסק הלך טוב". "התחזוקה שם היתה מהגבוהות שראיתי. לא היו בלאטות שבורות או צבע קיר מלוכלך. מי חשב שהרצפה המושקעת הזאת, עם המרצפות מפורצלן, תקרוס ככה".

סלוק היה אחד הראשונים להגיע לזירת האסון. "הייתי בסביבה, וכשראיתי את האמבולנסים מיהרתי למקום. אני עדיין לא מעכל את מה שראיתי שם. אני לא יודע מאיפה היו לי הכוחות להיכנס לשם ולהתחיל להוציא אנשים. מאז עוד לא הצלחתי להירדם, זה לא עוזב אותי". בשישי בצהריים, אחרי לילה ללא שינה, נסע להלוויה של ענבל בן-שושן ז"ל, חברה שנהרגה באסון.

מאז האסון התקשרו אליו כ-15 זוגות שאמורים היו להתחתן בוורסאי. חלק החליטו לדחות את האירוע, אחרים הזמינו מקומות באולמות אירועים אחרים. "זוג אחד התקשר אלי והודיע שבירושלים הם לא מתכוונים להתחתן בשום פנים ואופן. הם מעבירים את החתונה ליבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully