וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: איך אומדים מספר משתתפים בהפגנה?

30.1.2005 / 16:40

לקראת ההתכתשות המסורתית בין "הערכות המשטרה" לספירת מארגני הפגנת הימין, מגלה המפכ"ל בדימוס אסף חפץ, את שיטת החישוב, ומצטרף לניתוץ מיתוס הפגנת ה-400 אלף

"חישוב מספר המשתתפים בהפגנה הוא פשוט מאוד: מספר האנשים שעומדים על מטר מרובע כפול מספר המטרים של שטח ההפגנה. הצפיפות הממוצעת היא שלושה אנשים למטר, ארבעה – אם ההפגנה צפופה במיוחד. כך שבעצם כל מה שצריך לדעת זה מהו שטח ההפגנה ולהכפיל אותו בשלוש או בארבע, לפי הצפיפות הנראית לעין.

כמפכ"ל, אני תמיד הייתי נותן את המספר המקסימלי, ועדיין, המספרים שמוסרים מארגני ההפגנה גבוהים תמיד פי 3-4 מ"הערכות המשטרה" – תלוי עד כמה הם היו מגזימים. כיכר רבין למשל היא כעשרת אלפים מטר מרובע. מכך ניתן להבין שהנתונים על הפגנת ה-400 היו מנופחים פי 2.5 ואפילו פי 3. לכל היותר אני מעריך שהיו שם 100-120 אלף איש. לגבי הפגנת הימין הערב – אני לא מכיר את השטח המדוייק שבו היא תתקיים, מה עוד שיש שם גבעות שהאנשים יכולים להתפרש עליהן.

אפשר להשלים את המדידה עם נתונים נוספים כמו מספר האוטובוסים שהגיעו להפגנה, או לצלם מהאוויר ונתח באמצעים טכנולוגים שונים, אבל השיטה הקלאסית היא מדידת האנשים פר מטר מרובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully