וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל זה יש חברים

מוטי גל

26.5.2001 / 12:23

מחקר חדש מגלה כי הדרך הטובה ביותר להורדת לחץ דם היא זמן איכות בין חברים; החוקרים: "היחסים עם בן או בת הזוג בטוחים, צפויים ומרגיעים"

יש לחץ דם? יש חברים. עזבו אתכם מכדורים מיותרים או ביקורים תכופים במירפאה. בילוי בחברת בן או בת הזוג היא הפתרון הטוב ביותר להורדת לחץ דם, כך טוענים השבוע חוקרים אשר מצאו כי זמן איכות שכזה מוריד את ערכי לחץ הדם באופן משמעותי גם אם אהבה גדולה איננה שוררת בין השניים. המחקר פורסם בגליון האחרון של כתב העת לרפואה פסיכוסומטית.

צוות חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק חקר 117 מתנדבים במהלך שישה ימים. הם מצאו כי הן הערכים הסיסטוליים, הנמדדים בעת התכווצות חדרי הלב, והן הערכים הדיאסטולים הנמדדים בעת התרפות החדרים, היו נמוכים בתקופות של אינטראקצייה הדדית בין בני הזוג. החוקרים עוד מצאו כי שיחה נוקבת או רגועה גרמה לעלייה בלחץ הדם, אולם כשזו נעשתה בחברת בני הזוג המוכרים, ירד לחץ הדם.

החוקר הראשי, ד"ר ברוק גאמפ, אמר כי בני אדם רגועים יותר בחברת בן או בת הזוג, בשעה שמערכות גופם עומדים "הכן" בחברת אחרים. "רוב מערכות היחסים עם בני הזוג הם בטוחים או צפויים" הסביר גאמפ, "נוכחות בן הזוג משמשת כאות בטחון מתמשך. עם זאת, יחסים עם אחרים הם תכופים פחות ומערבים חוסר בטחון ולפיכך הם מתקשרים לתגובות מיגננה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully