וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו עבודות החילוץ

26.5.2001 / 15:20

אלוף פיקוד העורף הודיע לפני זמן קצר על הפסקת עבודות החילוץ; "על פי הנתונים שיש בידי אין אנשים בבניין"; האתר ייסגר ויועבר לאחריות עירית ירושלים


אלוף פיקוד העורף הודיע לפני זמן קצר על הפסקת עבודות החילוץ באתר. לדברי גבי אופי בשלב הזה, לאור ממצאים שנאספו אין תועלת בהמשך עבודת החילוץ. "על פי הנתונים שיש ביידי, אין אנשים בבניין. אין הצדקה להמשך סיכונם של צוות החילוץ". הבניין יועבר לאחריות עירית ירושלים. המשטרה תחסום את הגישה אליו.

בשעות הצהריים הופסקו העבודות מחשש לקריסה נוספת באתר. צוותי החילוץ פונו מהמקום לאחר ששיפוע נוסף נוצר בתקרה, והעמוד המרכזי החל להתכופף. 500 מחלצים עובדים באזור האסון, במשמרות של 100 בני אדם כל פעם. במקום גם שלוש ניידות טיפול נמרץ הנמצאות בכוננות. לפני שעה קלה הביאה משטרת ירושלים שלושה מבעלי אולם ורסאי לאזור האסון. השלושה נמצאים במעצר בעקבות החקירה שנפתחה.

עשרות סקרנים ממשיכים להגיע לאזור, חלקם מביאים עימם אוכל לאנשי החילוץ. שירן פרנקו ואימה, ניצולות רעידת האדמה בטורקיה הגיע הבוקר לביקור בחפ"ק המשטרתי כאורחות של אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר. הן נמנעו מלהיכנס לאזור ההריסות.

לפחות 24 בני אדם נהרגו כתוצאה מקריסת האולם בשכונת תלפיות בירושלים, בסביבות השעה עשר בערב, יום חמישי. למעלה מ-340 בני אדם נפצעו. האסון אירע במהלך חתונתם של אסף דרור, בן 24 משכונת עיר גנים בירושלים, וקרן יוסף, בת 26 משכונת פת בעיר. בבתי החולים מאושפזים עדיין 166 פצועים, מהם 16 במצה קשה. (ידיעה מפורטת עם שמות ההרוגים ומועדי הלוויות ראה בטור השמאלי).

מפקד יחידת החילוץ, סגן אלוף גדעון בראון אמר הלילה כי בשל רעידות שהורגשו הלילה בשלד המבנה ישונה אופי העבודה: פחות מחלצים יעבדו בשטח, והמחלצים לא ישתמשו בכלים כבדים. פעולות החילוץ וההצלה הופסקו הלילה למשך מספר שעות מחשש לקריסת שאריות גג המבנה. כעת, נבנה גג מיוחד שייגן על המחלצים מקריסת הגג.

המחלצים משתמשים בכלבים לאיתור לכודים, והם הזיזו גושי בטון כבדים כדי להקל על החילוץ. אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר, הגדיר אתמול את התמוטטות אולם האירועים "ורסאי" בירושלים כ"אסון הגדול ביותר שאירע בישראל אי פעם". קמב"ץ העדה החרדית, יהודה משי זהב, סיפר כי באישור רבנים ימשיכו אנשי "חסד של אמת" בעבודתם גם במהלך השבת.

המהנדס שלח את אחד מעובדיו להוציא מסמכים מהעיריה

המשטרה עצרה אמש את כל המעורבים באסון באולמי ורסאי, כעשרה במספר. המעצר התבצע במהירות עקב חשד שמהנדס הבניין ניסה כבר לשבש את הליכי החקירה. על פי החשד, שלח המהנדס את אחד מעובדיו, שהועסק בעבר בעיריית ירושלים, לבניין העירייה כדי להוציא מסמכים שקשורים לבניין.

ראש העירייה, אהוד אולמרט, אישר בערוץ 2 כי אכן נתפס אדם המנסה להוציא מסמכים מתוך העירייה.

בעקבות המידע החליטה המשטרה לעצור, כאמור את כל המעורבים: ארבעת השותפים באולם ורסאי, שני בעלי אולם "אצולת ירושלים", קבלן השיפוצים שנערכו לאחרונה בבניין, הקבלן המקורי שבנה את הבניין לפני 15 שנה, מהנדס הבניין וממציא שיטת "פל קל", בה נבנה הבניין.

הרשות הפלסטינית הביעה צער

ראש הממשלה, אריאל שרון, הגיע אתמול לאתר האסון בירושלים וקיבל הסברים על החילוץ מאלוף פיקוד העורף. שרון הגדיר את האירוע כ"אסון לאומי" ואמר שזהו "אירוע מזעזע, מהקשים ביותר במדינת ישראל". שרון הודיע כי כינס ישיבת ממשלה מיוחדת ליום שלישי הן כאות הזדהות והן כדי לבחון אפשרות של הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות התמוטטות האולם.

שרון ביקש למסור את הערכתו העמוקה ותודתו האישית "לעבודתם המסורה, סביב השעון, של כל העוסקים בעבודת הקודש של מלאכת ההצלה". הוא הוסיף כי "דווקא בשעה קשה זו, למשפחות הנספים והנפגעים, כמו גם לעם כולו, אנו עדים לתעצומות הנפש, רוח ההתנדבות וההתלכדות של העם בישראל, בהתגייסות להגיש עזרה ובתחושה עמוקה של שותפות גורל".

נשיא המדינה, משה קצב, הגיע אתמול בצהריים לאתר האסון. הוא שוחח עם צוותי החילוץ ולדבריו הגיע "כדי להתרשם ולהביע את הזעזוע ואת התקוות להצלה".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב שלמה אהרונישקי אמר הבוקר כי אין צורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבירור אסון ורסאי. המפכ"ל הציע להסתפק בהקמת ועדת חקירה מקצועית בלבד. בראיון לקול ישראל הוסיף אהרונישקי כי החקירה הפלילית בפרשה עדיין בתחילתה, אך אישר כי היה ניסיון מצד החשודים לשבשה.

הרשות הפלסטינית הציעה לישראל סיוע בחילוץ ניצולים מהריסות אולם ורסאי. "ההנהגה הפלסטינית הורתה להציע עזרה וסיוע לכוחות החילוץ", מסר גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות "רויטרס". "הרשות מביעה את תנחומיה הכנים לישראל ולמשפחות הנפגעים", נמסר בהודעת הגורם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully