וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד העורף: "לא ידוע על נעדרים נוספים"

25.5.2001 / 23:25

מספר ההרוגים עומד על 24; נראה שבין הריסות אולמי ורסאי לכודות עדיין גופות בודדות בלבד, אולי של עובדים זרים; נעצרו כל המעורבים בפרשה לאחר שנחשף נסיון לשיבוש החקירה

אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר העריך הערב כי בין הריסות אולמי ורסאי לכודות עדיין גופות בודדות בלבד, לאחר שהתברר כי לא התקבל דיווח על נעדרים נוספים מעבר ל-24 הגופות שכבר חולצו.
לדבריו, ייתכן שעדיין יש גופות או ניצולים של עובדים זרים שהועסקו במקום.
פעולות החילוץ וההצלה הופסקו הערב למספר שעות מחשש לקריסת שאריות גג המבנה. כעת, נבנה גג מיוחד שייגן על המחלצים מקריסת הגג.

המשטרה עצרה לפנות ערב את כל המעורבים באסון באולמי ורסאי. בסך הכל נעצרו 10 חשודים, כשהסיבה למעצרם המהיר הוא חשד שמהנדס הבניין ניסה כבר אמש לשבש את הליכי החקירה. על פי החשד, שלח המהנדס את אחד מעובדיו, שהועסק בעבר בעיריית ירושלים, לבניין העירייה כדי להוציא מסמכים שקשורים לבניין.
ראש העירייה, אהוד אולמרט, אישר בערוץ 2 כי אכן נתפס אדם המנסה להוציא מסמכים מתוך העירייה.

בעקבות המידע החליטה המשטרה לעצור, כאמור את כל המעורבים: ארבעת השותפים באולם ורסאי, שני בעלי אולם "אצולת ירושלים", קבלן השיפוצים שנערכו לאחרונה בבניין, הקבלן המקורי שבנה את הבניין לפני 15 שנה, מהנדס הבניין וממציא שיטת "פל קל", בה נבנה הבניין.

פעולות החילוץ ימשכו גם בשבת

אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר, הגדיר הבוקר את התמוטטות אולם האירועים "ורסאי" בירושלים כ"אסון הגדול ביותר שאירע בישראל אי פעם". ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי "זהו אסון לאומי" וקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

לפחות 24 בני אדם נהרגו כתוצאה מקריסת האולם בשכונת תלפיות בירושלים אתמול בסביבות השעה עשר בערב, ויותר מ-340 בני אדם נפצעו. עדיין לא ברור כמה עדיין לכודים, שכן מספר הנערים עליהם דווח עד כה, קטן מזה שסברו תחילה וייתכן שימצאו רק מספר גופות מועט. בין אלה שעדיין נעדרים: שלושה פועלים זרים. לדברי אופיר, מבצעי החילוץ עלולים להימשך כשבוע.

אחר הצהריים הגיע לאתר האסון ציוד תאורה רב עוצמה כדי להערך לעבודה בלילה. קמב"ץ העדה החרדית, יהודה משי זהב, סיפר כי באישור רבנים ימשיכו אנשי "חסד של אמת" בעבודתם גם במהלך השבת.

האסון אירע במהלך חתונתם של אסף דרור, בן 24 משכונת עיר גנים בירושלים, וקרן יוסף, בת 26 משכונת פת בעיר.


אל המכון הפתולוגי באבו-כביר הגיעו כל גופות של הרוגי האסון, ביניהם גופות ילדים. לדברי מנהל המכון, פרופסור יהודה היס, זוהו עד כה 23 מבין 24 הגופות. היס הוסיף כי בשל סוג הפגיעות, הזיהוי מהיר באופן יחסי. עשרות קרובי משפחה צבאו על שערי המכון וממתינים לתורם לבוא ולזהות את גופות יקיריהם.

"פיקוד העורף מתכוון להמשיך לפעול עד שנגיע לרצפת המבנה. נפעל 25 שעות ביממה עד שיסתיים המבצע הארוך הזה", אמר אופיר. במהלך הבוקר החלו המחלצים להיעזר בכלבים לאיתור לכודים, והוזזו גושי בטון כבדים כדי להקל על החילוץ.

שרון: "אשקול הקמת ועדת חקירה ממלכתית"

ראש הממשלה, אריאל שרון, הגיע לאתר האסון בירושלים וקיבל הסברים על החילוץ מאלוף פיקוד העורף, גבי אופיר. שרון הגדיר את האירוע כ"אסון לאומי" ואמר שזהו "אירוע מזעזע, מהקשים ביותר במדינת ישראל". שרון הודיע כי כינס ישיבת ממשלה מיוחדת ליום שלישי הן כאות הזדהות והן כדי לבחון אפשרות של הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות התמוטטות האולם.

שרון הביע היום זעזוע וצער עמוקים על אובדן חיי אדם ועל מאות הפצועים והנפגעים באסון בירושלים. הוא שלח את תנחומיו האישיים ותנחומי הממשלה לכל משפחות הנספים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. שרון ביקש למסור את הערכתו העמוקה ותודתו האישית "לעבודתם המסורה, סביב השעון, של כל העוסקים בעבודת הקודש של מלאכת ההצלה". הוא הדגיש כי נסיבות האסון ייבדקו וייחקרו עד תום.

שרון אמר כי "דווקא בשעה קשה זו, למשפחות הנספים והנפגעים, כמו גם לעם כולו, אנו עדים לתעצומות הנפש, רוח ההתנדבות וההתלכדות של העם בישראל, בהתגייסות להגיש עזרה ובתחושה עמוקה של שותפות גורל".

נשיא המדינה, משה קצב, הגיע בצהריים לאתר האסון. הוא שוחח עם צוותי החילוץ ולדבריו הגיע "כדי להתרשם ולהביע את הזעזוע ואת התקוות להצלה".

הרשות הפלסטינית הציעה לישראל סיוע בחילוץ ניצולים מהריסות אולם ורסאי. "ההנהגה הפלסטינית הורתה להציע עזרה וסיוע לכוחות החילוץ", מסר גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות "רויטרס". "הרשות מביעה את תנחומיה הכנים לישראל ולמשפחות הנפגעים", נמסר בהודעת הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully