וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החתן: "איך אתמודד עם האסון הזה?"

25.5.2001 / 11:54

אליס דרור נותחה בלילה, והתעוררה לבוקר של חרדה: קרובי משפחתה וחבריה פצועים; אחיה וגיסתה נעדרים; שירי, רקדה על הרחבה וניצלה; דוד אמרומין, הצלם עמד והמשיך לצלם; העדויות

"אני לא יודעת איך אני אתמודד עם זה. זה אסון. זו טראומה", אמרה הבוקר אליס דרור, אמו של החתן אסף שחגג אתמול באולם ורסאי את נישואיו. "אני כועסת על המדינה. איך יכול להיות שכשל הנדסי יביא למותם של כל כך הרבה אנשים? להרס של כל כך הרבה משפחות?".

בראיון לערוץ 2 סיפרה דרור על הקריסה: "רקדנו וחגגנו, ופתאום הרצפה פשוט קרסה. מצאתי את עצמי לכודה בין ההריסות, אבל לא איבדתי את ההכרה לרגע. מיד התחלתי לצעוק לעזרה". לדבריה, היו סביבה לפחות עשרה אנשים שנהרגו במקום. "גם כשהגיעו כוחות החילוץ, הם פשוט לא ידעו מאיפה להתחיל, מה לעשות. הם היו מיואשים, חסרי אונים. זה היה מראה מזעזע".

דרור אושפזה אתמול ועברה ניתוח בגפיה. היא התעוררה לבוקר של חרדה: אחיה וגיסתה נעדרים, אביה נהרג ככל הנראה, ורבים מקרובי משפחתה וחבריה שבאו לחגוג עמה נעדרים או פצועים. "פשוט קרה לנו אסון. זו לא פציעה, לא קריסה. אסון".

צלם הווידאו שצילם את החתונה, אבירם חסון, שיחזר הבוקר את הרגעים שקדמו להתמוטטות התקרה באולמי ורסאי בירושלים: "הייתי מכוון למרכז הרחבה עם העדשה, ומה שקורה באותו רגע - אני מסתכל על הרצפה ומרגיש שמשהו לא בסדר. כאילו האדמה זזה ואחרי שניות הכל צונח". בראיון לערוץ 2 הוא סיפר כי המצלמה, שייתכן שתיעדה את אותם רגעים, "עפה ונעלמה".

חסון סיפר כי הוא חש עוד קודם לאסון כי משהו אינו כשורה. "מתחילת האירוע אמרתי לצלם השני שמשהו לא בסדר. הרצפה היתה עקומה, הרגשתי את זה. פתאום אני מרגיש את האדמה זזה, כמו לבנים שכל אחת זזה לכיוון אחר, ואז חושך, נפילה, עצירה באמצע - כי עצרנו בין הקומות, ומצאתי את עצמי, וזה לא ייאמן, על הרגליים. הייתי בחצי עמידה, קמתי, הלכתי לראות אם הכל בסדר, ויצאתי החוצה. לקחתי אוויר וניסיתי לעזור".

החתן התנצל בפני הפצועים

החתן אסי עבר במהלך הלילה מחדר לחדר בבית החולים "ביקור חולים", ביקר את הפצועים, וביקש מהם סליחה. "אני מאוד מתנצל, רציתי שזה יהיה היום השמח בחיי ובחייכם". הכלה קרן יוסף סובלת משברים באגן ואושפזה בבית החולים במצב בינוני.

שמלת המלמלה של הכלה, שנחתכה ממנה בעת שהגיעה לבית החולים, מונחת בחדר הטיפולים, כשהיא מכוסה בכתמי דם.

מנהל בית החולים "ביקור חולים", משה כהן, סיפר על החתן אסף דרור: "אחרי שהוא סעד את הכלה במשך שעתיים, הוא אמר פתאום שהוא חייב למצוא את השמלה. לקחתי אותו להיכן שהיא הייתה מונחת, הוא מישש אותה עד שמצא מגן דוד מוכסף שתפור עליה. הוא סיפר שאתמול תפר למכנסיו ולשמלה מגן דוד". מנהל בית החולים סיפר שהחתן והכלה נראו לו בהלם, אך לא בכו. "אני בכיתי, אבל הם לא", הוא אמר.

"ראיתי את החברים נופלים לידי"

שירי, אורחת בחתונה רקדה על רחבת הריקודים כשאירע האסון. היא נפצעה בינוני ומאושפזת כעת בבית החולים שערי צדק בירושלים. היא תיארה את הרגעים הנוראים: "פשוט נפלנו לתוך תהום. פתאום הכל קרס סביבנו. הרצפה נשמטה מתחת לרגלינו ונפלנו אל הריצפה של הקומה השניה, שם נעצרנו לכמה שניות, ואז קרסה אף היא והמשכנו ליפול למטה. ראיתי את החברים שלי נופלים לידי, כולנו נפצענו. עד עכשיו אני לא מבינה איך יצאתי משם", סיפרה בהתרגשות.

"הורים צעקו לילדיהם, ילדים זעקו להוריהם"

צלם נוסף, דוד אלרומין צילם את החתונה. "המצלמה פשוט עבדה לבד, אני לא הסתכלתי בעינית, כי חיפשתי משהו להיאחז בו". אלרומין תיאר את הרגעים הנוראים: "כולם צעקו, ילדים בבקשת עזרה להוריהם, הורים בחיפוש נואש אחר ילידהם. היה תוהו ובוהו. ברחנו לפתח המדרגות. חשבתי שהאנשים נפלו רק קומה אחת. ירדתי במדרגות לקומה השניה ואז הבנתי את גודל האסון - הם נפלו קומה ועוד קומה ונעצרו רק בקומה הראשונה".

אלרומין המזועזע התקשה להסביר כיצד ניצל: "לפני המנה העיקרית הרגשנו תזוזה קלה ברצפה, והיא שקעה קצת. לא חשבנו שמשהו נורא קרה והמשכנו, הצוות שלי והחוגגים, כרגיל. ואז, כמה דקות מאוחר יותר נפערה התהום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

"ניצלתי כי נתליתי על עמוד"

שלומי דרור, דודו של החתן, איבד באסון את אשתו ושני ילדיו. "מהרגע הראשון חשתי שמשהו רע עומד לקרות. פתאום ללא הודעה מוקדמת קרסה הרצפה, אני הספקתי להיתלות על עמוד וכך ניצלתי", סיפר.

"אשתי מירי ושני ילדינו, בני 27 ו-13 וחצי, נפלו מול העיניים שלי ולא יכולתי לעשות כלום. התחלתי לחפש אותם בין ההריסות. אי אפשר לתאר מה עבר לי בראש. חיפשתי אותם כל הלילה ובבוקר אמרו לי להגיע לאבו כביר לזהת אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully