וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת: בוש הבטיח לשקול כינוס פסגה בשארם

25.5.2001 / 8:04

יו"ר הרשות הביע אופטימיות בנוגע לסיכויים לפתרון מדיני: "אני מזכיר לכם שמנהיג הליכוד הוא שפירק ההתנחלויות בסיני"; אישר: עומרי שרון מהווה חוליה מקשרת ביני ובין אביו

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, שוחח השבוע בטלפון עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, בניסיון להביא להפסקת האלימות ולחידוש המשא ומתן. ערפאת, שביקר אתמול בצרפת, סיפר בראיון לעיתון הערבי "אל חיאת", כי שיחתו עם בוש היתה "חיובית ביותר".

ערפאת גילה בראיון כי בוש הבטיח לו לשקול אפשרות לכינוס פסגה נוספת בשארם א-שייח' על בסיס מסקנות דו"ח ועדת מיטשל והיוזמה המצרית-ירדנית. לדבריו, "דו"ח מיטשל והיוזמה המצרית-ירדנית יוצרים הזדמנות חשובה להמשך השיחות עם ישראל, בחסות בינלאומית זהה לזו שהיתה בפסגה הראשונה, באוקטובר האחרון".

יו"ר הרשות הביע תקווה כי המהלכים הבינלאומיים להשבת הסדר בשטחים יוכתרו בהצלחה ויביאו לחידוש השיחות עם ישראל. הוא הביע אופטימיות באשר לסיכויים להגיע לפתרון מדיני עם שרון. "אני מזכיר לכם כי מנהיג הליכוד הוא שפירק את ההתנחלויות בסיני, כאשר נחתם הסכם השלום בין ישראל ומצרים". כדי לבסס את טיעונו, ערפאת ציין גם כי שרון וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, חתמו על הסכמי וואי. ערפאת אישר כי עומרי שרון, בנו של ראש הממשלה, מהווה "חוליה מקשרת" בינו ובין אביו.

"בקרוב מאוד איפגש עם אסד"

יו"ר הרשות התייחס בראיון גם ליחסיו עם העולם הערבי. הוא העריך כי עמדת מדינות ערב יכולה להיות תקיפה יותר, אך אמר כי הוא לוקח בחשבון את המצב באזור ובעולם כולו. ערפאת סיפר כי מאמין ש"בקרוב מאוד" הוא יגיע לביקור רשמי בדמשק לפגישה עם נשיא סוריה, בשאר אסד.

ערפאת אמר כי "הרשות הפלסטינית לא מציבה תנאים להפסקת האינתיפאדה". "העניין הוא שיש ליישם את מה שסוכם בפסגת שארם, כלומר: ביצוע נסיגה ישראלית תוך 48 שעות לעמדות הקודמות, לפני פרוץ האינתיפאדה; ביטול הסגר הצבאי והכלכלי על הפלסטינים; והעברת הכספים המגיעים לרשות. אני לא ממציא שום דבר חדש", הוא המשיך. "לדעתי, דו"ח מיטשל והיוזמה המצרית-ירדנית יוצרים הזדמנות טובה לכולנו להגיע להסכם".

ערפאת תרם את חלקו למלחמת הגרסאות בדבר הפגישה שהתקיימה בביתו של ראש הממשלה הקודם, אהוד ברק, יומיים לפני ששרון ביקר בהר הבית ופרצה אינתיפאדת אל אקצה. "הגעתי לביתו של ברק עם אבו עלא, סאיב עריקאת ונביל אבו רודיינה. שלמה בן עמי, אמנון ליפקין-שחק, גלעד שר ודני יתום נכחו גם הם באותה פגישה. הפצרתי בברק שלא יאפשר לשרון לבקר במתחם, אך ברק הסביר שאינו יכול למנוע ממנו את הביקור. ביקשתי ממנו שלא לדאוג לאבטחה במהלך הביקור, ובכך למנוע משרון לקיימו, אך ברק סירב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully