וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל האולם נתבע בעבר על אחזקה לקויה של המבנה

25.5.2001 / 9:45

חשד: שיפוצים שנערכו במקום, בהם הוסרו עמודים תומכים, תרמו לקריסה; סוג התקרה נפסל לשימוש לפני 5 שנים עקב קריסות דומות; אולמרט: כל הגורמים המעורבים באישור בעיריה - ייחקרו

משטרת ירושלים חוקרת חשדות כי מבנה אולם ורסאי קרס בשל כשל הנדסי חמור. בלילה עוכב מנהל אולם ורסאי לחקירה תחת אזהרה בקשר לשיפוצים שנערכו באולם בימים האחרונים. במהלך השיפוצים הוסרו, ככל הנראה, ארבעה עמודים תומכים. מהנדס הבניין יזומן אף הוא לחקירה במהלך היום.

בנוסף התגלה כי בשנה שעברה נערכה בדיקה באולם ונמצאו בה ליקויים קשים. המהנדס יגאל ברגמן, מהמכון הישראלי לביקורת בנייה, קבע כי מערכת הניקוז והאטימה מתחת לריצוף באולם דולפת. המקומון הירושלמי "כל העיר" דיווח לפני מספר שבועות כי בבדיקה, שבוצעה לבקשת הבעלים הקודמים של האולם, התגלתה בעיית רטיבות שכללה דליפות מים על גופי התאורה ועוד ליקויים מסוכנים. חברת מ.ש.מ, שהיתה בעלת המבנה, תבעה את בעלי אולמי ורסאי על אחזקה לקוייה של האולם שפגעה במבנה כולו.

"התקרות לא תקניות - אבל המשיכו לעבוד איתן"

מנכ"ל מרכז הבניה הישראלי, ערן רולס, אמר הבוקר כי תקרת הפל-קל שנמצאה באולם, נפסלה לשימוש לפני כחמש שנים על ידי לשכת המהנדסים, עקב מקרי קריסה דומים שגבו קורבנות.

מהנדס בפיקוד העורף, רס"ן במיל' שאול נבו, אמר בראיון לערוץ 1 כי עד היום אירעו בישראל ארבעה מקרים של התמוטטות תקרות מסוג "פל קל", מן הסוג ששימש לבנייה באולמי ורסאי.
נבו הוסיף כי יש מבנים רבים בארץ שבנויים כך, וכי אסונות דומים עלולים להתרחש במבנים אלה. לדבריו, בתקרות הללו אי חיבור מספיק בין החלק העליון והתחתון של התקרה.

ממשרד הפנים נמסר כי מאז שנאסר השימוש בפל-קל, הועברה הוראה לכל הרשויות המקומיות להפסיק השימוש בתקרה מסוג זה.

אולמרט: כל הגורמים במעורבים באישור התוכנית - ייחקרו

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, הורה הבוקר על בדיקה מיידית של בניין אולמי ורסאי בו אירע אמש האסון הכבד - "נסיבות הקמתו, תוכניותיו ומצבו". אולמרט הבהיר כי לעיריית ירושלים לא היה שום מידע שיכול היה להצביע על משהו שמעורר סימני שאלה לגבי יציבות הבניין, וכי כל הגורמים המעורבים באישור תוכניות בנייה בעיריה ייחקרו, "כדי לגלות אם היתה מעורבות במחדל".

אולמרט טען כי כבר בחקירה הראשונית עלו "דברים שמעוררים סימני שאלה קשים ביותר המחייבים חקירה יסודית ומקיפה, כנראה פלילית. כל מידע יועבר לידי משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully