וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד העורף: אומדן הלכודים לא ברור

25.5.2001 / 7:31

"זה אחד האסונות הקשים ביותר כאן במדינת ישראל, ופיקוד העורף יצטרך לתת לו פתרון בנושא חילוץ והצלה", אמר הבוקר מפקד פיקוד העורף, האלוף גבי אופיר, במהלך תדרוך לעיתונאים. "בשנתיים האחרונות פעלנו בטורקיה, בקניה וביוון, ראינו שם אסונות, והאסון הזה כבד מנשוא".

אופיר התייחס לאומדן הנעדרים, וטען כי בשלב זה קשה לאמוד את מספרם. לדבריו, במהלך האסון היו במבנה בין 630 ל-655 אנשים, מתוכם בין 580 ל-600 מוזמנים, ו-50 עד 55 עובדים. בנוסף לכך, לבתי החולים הגיעו כ-300 אנשים ובמשך הלילה שוחררו רבים. כמו כן, המשטרה יצרה קשר עם 250 אנשים שהיו בחתונה או עזבו אותה. לפיכך, "המספרים נשארו עדיין לא ברורים לגבי כמות האנשים שלכודים בבניין. המספרים יכולים להגיע ללמעלה מ-50 וללמטה מ-50", אמר. "פיקוד העורף מתכוון להמשיך לפעול עד שנגיע לרצפת המבנה. נפעל 25 שעות ביממה עד שיסתיים המבצע הארוך הזה".

"הצלחנו להציל ארבעה אנשים אחרי שעות רבות מתחת להריסות: את דקלה נחמיאס, מוטי טל, גדי גרשון, ואדם נוסף", אמר אופיר. אנו כן מצפים וכן מקווים שאנשים חיים בין ההריסות. יש לנו ניסיון בטורקיה שגם לאחר חמישה ימים מצאנו ניצולים כמו שירן פרנקו. לכן הפעילות שלנו חייבת להיות איטית, צעד אחרי צעד. התקרה יכולה לקרוס בכל רגע. הבניין לא יציב, התקרה תליה על עמוד אחד, ויש סכנה. נקלף שיכבה שיכבה בעדינות כדי לא לפגוע באנשים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully