וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל עיריית ירושלים: אין קשר בין השיפוצים לקריסה

25.5.2001 / 2:06

בדיקת מהנדס גילתה בעבר ליקויים חמורים במערכת הניקוז והאטימה; מהנדס בפיקוד העורף: בישראל אירעו ארבעה מקרי קריסה של תקרות דומות; מנהל האולם נלקח לחקירה תחת אזהרה במשטרה

שעות ספורות לאחר קריסת אולם ורסאי, הולכת ומתחזקת ההערכה כי המבנה קרס בשל כשל הנדסי חמור. משטרת ירושלים עיכבה בשעות האחרונות את מנהל האולם לחקירה תחת אזהרה בקשר לשיפוצים שנערכו באולם בימים האחרונים. במהלך השיפוצים הוסרו, ככל הנראה, ארבעה עמודים תומכים. מהנדס הבניין יזומן אף הוא לחקירה בשעות הקרובות.

יתר על כן, בשנה שעברה נערכה בדיקה באולם ונמצאו בה ליקויים קשים. המהנדס יגאל ברגמן, מהמכון הישראלי לביקורת בנייה, קבע כי מערכת הניקוז והאטימה מתחת לריצוף באולם דולפת. מקומון "כל העיר" דיווח כי בבדיקה, שבוצעה לבקשת הבעלים הקודמים של האולם, התגלתה בעיית רטיבות שכללה דליפות מים על גופי התאורה ועוד ליקויים מסוכנים. חברת מ.ש.מ, שהיתה בעלת המבנה, תבעה את בעלי אולמי ורסאי על אחזקה לקוייה של האולם שפגעה במבנה כולו.

חברת מ.ש.מ טענה כלפי בעלי האולם כי התקלות הרבות פגעו במוניטין האולם וברווחיהם כתוצאה ממכירת המבנה. בתביעה ביקשה החברה ממפעילי האולם פיצוי בסך 550 אלף שקלים, כתב ההגנה טרם הוגש.

מהנדס בפיקוד העורף, רס"ן במיל' שאול נבו, אמר בראיון לערוץ 1 כי עד היום אירעו בישראל ארבעה מקרים של התמוטטות תקרות מסוג "פל קל", מן הסוג ששימש לבנייה באולמי ורסאי. לדבריו, "לשכת המהנדסים אמרה שהתקרות האלה לא תיקניות, והמשיכו לעבוד עם התקרות האלה". הוא הוסיף, כי יש עוד מבנים רבים בארץ שבנויים כך: "מהנדס צריך לתכנן את העומסים כך שגם בעומס גדול של רחבת ריקודים התקרה תחזיק מעמד", אמר. רס"ן נבו הזהיר כי אסונות דומים עלולים להתרחש במקומות בהם נעשה שימוש בתקרה מסוג זה.

אלון, עד ראיה שהיה בחתונה, סיפר שהבחין שמשהו לא היה תקין ברצפת רחבת הריקודים. "שמתי לב שהקרמיקה של רחבת הריקודים היא בזווית חדה, הרצפה היתה שקועה", אמר. כשניגש אלון אל מנהל האולם והראה לו את הרצפה, הוא אמר לו כי מדובר ב"תנודות של הקרקע". שניות אחר כך קרסה הריצפה.

מפכ"ל המשטרה, שלמה אהרונישקי, קבע מוקדם יותר כי מדובר באסון בשל "כשל הנדסי" ולא באירוע חבלני. מפקד מחוז ירושלים, מיקי לוי, אמר גם הוא כי מדובר ב"אסון רחב היקף", לדבריו "התקרות בבניין על שלוש קומותיו קרסו, כנראה בשל כשל הנדסי טכני".

בעל חברת השיפוצים: לא פגענו בעמודי של הבניין

יוסי בלולו, בעל חברת השיפוצים שביצעה עבודות באולם ורסאי בירושלים, אמר לחדשות ערוץ 2 כי השיפוצים במקום בוצעו רק בקומה הראשונה ובקומת הקרקע. לדבריו, בשיפוצים לא נפגעו עמודי התמך של הבניין.

בעלי האולם הנמצא מתחת לאולמי ורסאי, מאיר בלליטי, אמר כי "בימים האחרונים לא התבצעו שיפוצים. עשו אותם לפני שלושה, ארבעה חודשים וזהו. הכל רק דקורציה, תקרת גבס, ריצוף וזה הכל". בעל האולם שלל את האפשרות שעמודי התמך ניזוקו בשיפוצים.

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, אמר באתר האסון כי המבנה שהתמוטט נבנה לפני 15 שנה ואמר כי, ככל הידוע לו, לא הוגשו תלונות נגד המבנה.

מנכ"ל עיריית ירושלים, רענן דינור, אמר מוקדם יותר בראיון לגלי צה"ל, כי "על פניו מבדיקה של תיק המבנה אין כל מידע על חריגה כלשהי". לדבריו, הבניין נבנה ב-1986, לאחרונה התבצעו שיפוצים בקומה הראשונה.

"על פי המהנדסים שלנו אין קשר בין השיפוצים לקריסה בקומות העליונות. היתה שם חריגה בשימוש, היתה כוונה להכשיר את הקומה הראשונה לאולם חתונות ולא יכולנו לאשר את זה לכן הוצאנו צו הפסקת עבודה", אמר המנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully