וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת אולם ורסאי: לפחות 15 נהרגו וכ-340 נפצעו; מאמצי החילוץ של הלכודים נמשכים

25.5.2001 / 1:56

שלושה פצועים חולצו במהלך הלילה; כוחות ההצלה מעריכים: מבצע החילוץ יימשך ימים; אלוף פיקוד העורף: האסון הגדול ביותר שאירע אי פעם בישראל; מפכ"ל המשטרה: אסון כזה לא ראיתי

לפחות 15 בני אדם נהרגו הלילה כתוצאה מקריסת התקרה באולם ורסאי בשכונת תלפיות בירושלים. יותר מ-340 בני אדם נפצעו. עשרות בני אדם עדיין לכודים תחת ההריסות. האסון אירע במהלך חתונתם של אסף דרור, בן 24 משכונת עיר גנים בירושלים, וקרן יוסף, בת 26 משכונת פת בעיר.

אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר, הגדיר את התמוטטות האולם כ"אסון הגדול ביותר שאירע בישראל אי פעם". אופיר הגיע למקום עם כוחות החילוץ והצלה של צה"ל, שלקחו פיקוד על מבצע ההצלה. משימת החילוץ נמשכה כל הלילה, כאשר מסוק מרחף מעל ומאיר את ההריסות. מפקד מחוז ירושלים העריך כי עבודות החילוץ עשויות להימשך כשלושה ימים.

המשטרה תעשה שימוש במתנות החתונה בכדי לזהות את הנפגעים. בחפ"ק שהוקם בבית מפעל הפיס הסמוך מתרכזים עשרות קרובי משפחה שלא מצאו את יקיריהם בבתי החולים. בני המשפחות חוששים מהבשורה המרה ומתפללים לשלום יקיריהם. המשטרה תכנס מסיבת עיתונאים בשעה 07:00 בבוקר ובה תפרסם את המספר המעודכן של הנפגעים בהתמוטטות.

בזמן קריסת האולם היו במקום כ-700 בני אדם שנכחו בחתונה בקומה השלישית במבנה. בסביבות השעה עשר בלילה קרסה תקרת האולם לתוך הבניין. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, שהגיע לאולם "ורסאי" אמר לערוץ 2: "אסון כזה לא ראיתי. הייתי בהרבה אירועים קשים, בהרבה פיגועים, אבל אסון כזה, כתוצאה מכשל הנדסי, אני לא זוכר".

לדבריו, "מיד עם תחילת האירוע הוזעקו כל ניידות הסיור כדי לתגבר את הצירים ולפנות את הכבישים לכוחות החילוץ. לצערי אנחנו רגילים לאירועים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully