וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10 הרוגים ו-300 פצועים בהתמוטטות התקרה באולמי ורסאי

24.5.2001 / 1:30

תקרת אולם "ורסאי" על שלוש קומותיו קרסה במהלך חתונה; עשרות נלכדו תחת המבנה; הפצועים פונו במצב קל עד קשה לבתי החולים בעיר; המשטרה מפנה את הקהל מחשש להתמוטטות נוספת

תקרת אולם אירועים קרסה לפני שעה קלה, באולם "ורסאי", ברחוב בית לחם שבשכונת תלפיות בירושלים. מאות בני אדם נפגעו, ועשרות עדיין לכודים תחת ההריסות. עד כה פונו לבתי החולים 235 נפגעים. 65 פונו לבית החולים "הדסה עין כרם", 80 ל"שערי צדק", 52 ל"ביקור חולים" ו-38 ל"הדסה הר הצופים". 100 אמבולנסים הגיעו לאזור. ערוץ 2 מדווח על יותר מ-10 הרוגים.

מפרטים ראשונים עולה כי בסביבות השעה 22:45 קרסה תקרת האולם בן שלוש הקומות במהלך חתונתם של משפחת שרור. חוגגים רבים, כ-700 בני אדם, היו באולם בזמן האסון, רובם נפגעו באורח קל עד קשה. כוחות משטרה הגיעו תוך דקות ספורות למקום. הפצועים מפונים בשעה זו לבית החולים. כוחות כיבוי אש נמצאים במקום, ועוזרים בחילוץ הפצועים. צוות חילוץ של צה"ל עושה דרכו למקום כדי לסייע במאמצים.

עשרות אמבולנסים הוזעקו לעזור במאמצי הטיפול בפצועים. בנוסף לאמבולנסים ממחוז ירושלים, הוזעקו אמבולנסים מרחבי גוש דן ומאזור השפלה, יהודה ושומרון.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר כי מדובר "באסון בקנה מידה גדול מאד". לדבריו, "שלוש תקרות קרסו כלפי מטה וחור גדול נפער בבניין עצמו". אחת מהמבלות בחתונה, שירי, סיפרה ש"כולם רקדו ופתאום התקרה והרחבה קרסו וכולם נפלו למטה. ראינו אבנים והכל נפל עלינו".

אורח אחר, אפרים מירו, סיפר לערוץ 1: "הייתי בשולחן האחרון, השולחן שהיה לידי נפלו למטה. אני ואשתי תפסנו את העמוד, חיפשנו יציאה. היינו באולם 700 איש, ונשארנו עומדים אולי 200 איש. פתאום נפתח בור, ובין האנשים שנפלו הגיסים והגיסות שלי. ראיתי אנשים נופלים ועפים באוויר. ראינו אותם נופלים, עם השולחנות, התזמורת הרמקולים".

מירו מספר כי גם לאחר ההתמוטטות, התקשו הניצולים לצאת מהבניין, והתקשו למצוא פתח יציאה. "היו דלתות נעולות, לכל דלת שלושה מנעולים, רצינו שיהיה לנו אוויר, היה מלא אבק, ולא פינו אותנו, לא היתה הצלה. צלצלתי למשטרה, אמרו שקיבלו הודעה, והם בדרך. לא היה מי שיחלץ אותנו. צעקתי על בעל האולם למה אין להם דרך לחילוץ. ביקשנו לפתוח את הדלת, ולא יכולנו, לבעל האולם לא היה מה לעשות. הוא השתתק. אנשים היו בהיסטריה, עלו עם הילדים במדרגות, וכשהתקרבו היו נופלות אבנים. הרצפה המשיכה לרעוד. בסוף מצאנו דרך בצד הדרומי, ברוחב 40 ס"מ, ועברנו דרך המדרגות לבניין ממול".

אורח אחר שהיה בחתונה, דרש ממהנדס עיריית ירושלים ליטול אחריות על האסון, ולהתפטר: "מהנדס העיר צריך לקחת את הדין ולהתפטר. לא יתכן שבונים בתים בצורה כזאת. לא ידעתי לאן ללכת. אני רואה אנשים משיטים ידיים לעזרה. ניסיתי קודם לתפוס את האנשים שקרובים אלי. התחלתי גם לקרוא לאנשים שאיבדו את הכיוון שלהם, בואו תעזרו לי".

בעל האולם: "הרצפה קרסה בבת אחת"

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, הגיע למקום הארוע. לדבריו, "יש סבירות גבוהה שהיו הרוגים אך עד שייבדקו בצורה מסודרת אני מציע שלא ניכנס להערכות".

לגבי האפשרות לצפות מראש את האסון אמר ראש העיר: "אף אחד לא צפה אסון בסדר גודל כזה. אין לנו שום ידיעה על אינדיקציות שהיו לגבי הבניין. כרגע המאמץ העיקרי הוא למצוא כל סדק שדרכו ניתן להיכנס ולהציל חיים".

בעל האולם, דודו עדי, אמר לערוץ 1 כי באולם היתה חתונה אחת "הרצפה קרסה בבת אחת, עם הרוקדים אל הקומה השלישית, ויחד הם נפלו לקומה הראשונה ואז לחניון. ההתמוטטות של הקומה הרביעית גרמה להתמוטטות של שאר הקומות. הכל קרס פנימה, נשארו רק קירות מסביב", סיפר.

משטרת ירושלים מבקשת מעדי ראייה שהיו באולם "ורסאי" לפני התמוטטות התקרה ליצור עימה קשר בטלפון 5391250/3-02.

שר הבריאות, ניסים דהאן, פנה באמצעות ערוץ 2 לתושבי ירושלים בבקשה להגיע לבתי החולים בעיר ולמוקדי מד"א במטרה לתרום דם, לטיפול בפצועים. לדברי שר הבריאות הוא פונה בשעה זו לכל תושבי ירושלים אולם ייתכן כי בקרוב, תהיה פניה גם לתושבי מרכז הארץ.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, שהגיע לאולם "ורסאי" אמר לערוץ 2: "אסון כזה לא ראיתי. הייתי בהרבה אירועים קשים, בהרבה פיגועים, אבל אסון כזה, כתוצאה מכשל הנדסי, אני לא זוכר". לדבריו, "מיד עם תחילת האירוע הוזעקו כל ניידות הסיור כדי לתגבר את הצירים ולפנות את הכבישים לכוחות החילוץ. לצערי אנחנו רגילים לאירועים קשים".

אלוף פיקוד העורף, גבי אופיר, הגדיר את התמוטטות האולם כ"אסון הגדול ביותר שאירע בישראל אי פעם". אופיר הגיע למקום עם כוחות החילוץ והצלה של צה"ל, שלקחו פיקוד על מבצע ההצלה, בשל הניסיון הרב שצברו באירועים דומים.

טלפונים של מוקדי החירום

בתי החולים בירושלים פתחו מוקדי חירום לבירור מצב הפצועים:
הדסה עין כרם 122-1255
הדסה הר הצופים 121-1255
ביקור חולים 123-1255
שערי צדק 125-1255

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully