וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם משיק תוכנית אספקת מים נקיים לילדי העולם

רויטרס

25.1.2005 / 0:42

בקרן יוניצ"ף רואים קשר ישיר בין איכות הלמידה ונוכחות בלימודים להמצאות מים נקיים ותנאי הגיינה נאותים בבתי הספר. 2 מיליון ילדים מתים בשנה כתוצאה ממים מזוהמים

האו"ם השיק אתמול מסע תעמולה שמטרתו לוודא כי בכל בתי-הספר בעולם יהיו מים נקיים ותנאים תברואתיים נאותים בתוך עשור, כדי שחייהם של מיליוני ילדים יהיו בטוחים יותר. במחצית מבתי הספר בעולם אין את התנאים הללו, שעל-פי מחקרים הם גורמים עיקריים המניעים ילדים להגיע לבתי-הספר.

"אם יש תחום הזקוק לתשומת לב מיוחדת הוא הילדים", אומרת וונסה טובין, מנהלת תוכנית המים עבור קרן יוניצ"ף. "לא רק שילד בריא לומד טוב יותר מילד חולה, הוא גם מלמד את הוריו על חיוניותה של ההגיינה", אמרה בוטין במסגרת כנס בנושא. על פי הנתונים שני מיליון ילדים מתים מדי שנה ברחבי העולם בשל מחלות שמקורן במים מזוהמים. יותר ממיליון איש שותים מדי יום מים, אשר שתן נחשב בטוח יותר לשתייה מהם. האזורים הגרועים ביותר בעולם מבחינה זו הם אפריקה ודרום אסיה. למיליארד איש ברחבי העולם אין גישה למים נקיים ו-2.6 מיליארד בני-אדם סובלים מתנאי הגיינה ירודים. הדרך לפתרון הבעייה אינה רק על-ידי אספקת מתקנים מתאימים, אלא גם על ידי הנחלת החשיבות שבשימורם.

באתיופיה רק ל-22 אחוזים מהאוכלוסייה יש גישה למים נקיים ובאפגניסטן רק לשמונה אחוזים. בשתי המדינות הללו, הנוכחות בבתי הספר היא פחות מ-60%. בסומליה, בורקינה פאסו, ניז'ר וצ'אד, נע שיעור הנוכחות בבתי הספר בין 11 ל-39 אחוזים. מדינות אלו הן בין עשר המדינות בעלות הגישה הפחותה ביותר למים נקיים ולתנאי תברואה מניחים את הדעת.

הקמפיין אותו מובילה יוניצ"ף נועד להדגיש את הקשר בין שני הגורמים ולגרום לממשלות להבין שאספקת מים נקיים ושירותים לבתי ספר יעלה באופן משמעותי את הנוכחות ואת רמת החינוך. ביוניצ"ף מקווים כי ההגיינה תהפוך מנושא הנלמד בבית הספר, לדרך להעלות את הבריאות הכללית באוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully