וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות דיפלומטית בין צ'כיה לבלרוס

רויטרס

24.1.2005 / 18:06

בלרוס האשימה דיפלומט צ'כי בהשחתת קטין, עצרה וגירשה אותו. צ'כיה זימנה את נציגה הבכיר בבלרוס להתייעצות. צ'כיה: אנו מתנגדים למשטר בבלרוס ותקרית זו לא תשנה זאת

המתיחות בין צ'כיה לבלרוס החריפה היום בעת ששר החוץ הצ'כי האשים את הממשל במינסק בעיוות העובדות הסובבות את גירוש הדיפלומטים ההדדי שביצעו שתי המדינות בשבוע שעבר.

בלרוס עצרה לזמן קצר, ואז גירשה, את הדיפלומט הצ'כי פאבל קריבולאבי, בטענה שהפר חוק האוסר לעודד "התנהגות אנטי-חברתית" בקרב קטינים. דובר משרד החוץ הבלרוסי אמר כי הדיפלומט נלכד בפשיטה על מסעדה במינסק כשהוא שותה אלכוהול עם נער בן 17.

הצ'כים מחו כנגד מה שהגדירו הפרת חסינותו הדיפלומטית של קריבולאבי והגיבו בגירוש נציג בלרוסי מפראג ובהחזרת נציגם הבכיר במדינה להתייעצות.

"הרפובליקה הצ'כית מבקרת מזה זמן רב את משטרו של נשיא בלרוס אלכסנדר לוקאשנקו. אנו תומכים באופוזיציה במדינה והמקרה הזה לא ישנה זאת", אמר שר החוץ הצ'כי, קיריל סוובודה. הוא הוסיף כי "טענות הבלרוסים אינן אמינות. כולם יכולים לדמיין על פי התקופה הקומוניסטית איך מעוותים מידע, מכפישים אנשים ואילו אמצעים משמשים בידי משטרים לא-דמוקרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully