וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מהמובטלים הכרוניים הם צעירים

עינב בן יהודה

24.1.2005 / 11:01

הג'וינט והתמ"ת ישתפו פעולה במיזם חדש, שמטרתו הרחבת ההשתתפות בשוק העבודה. הג'וינט יקצה למיזם 3 מיליון דולר לשנה על פני 5 שנים - המדינה תקצה סכום דומה

הג'וינט ומשרד התמ"ת משיקים מיזם חדש שמטרתו העמקת ההשתלבות בעבודה בקרב אוכלוסיות שאינן חלק משוק העבודה. אוכלוסיית המטרה של המיזם היא כ-300 אלף איש שאינם נמנים על כוח העבודה, ואינם מקבלים הבטחת הכנסה.

מסקר מיוחד שערך מכון מאיירס-ג'וינט ברוקדייל לקראת השקת המיזם, עולה כי 747 אלף אנשים בגילאי 22-55 אינם נמנים על כוח העבודה, 33% מהם הינם צעירים בגילאים 22-34. עוד עולה, כי 50% מהאנשים שאינם בכוח העבודה הם בעלי 12 שנות לימוד ויותר, 30% מכלל אלה שאינם נמנים על כוח העבודה הינם בעלי השכלה של עד 8 שנות לימוד וכ-50% מאלה שאינם נמנים על כוח העבודה גרים באזור המרכז ובירושלים.

המיזם יתבסס על תוכניות אותן כבר מפעיל הג'וינט ושילובן של תוכניות חדשות. המיזם יתרכז בעיקר בהסרת חסמים אישיים המקשים על ההשתלבות בעבודה כמו: חוסר נכונות לצאת לעבודה, העדר כישורי עבודה ואי יכולת להתמודד עם עולם העבודה וילווה את המשתלבים בשוק העבודה לאורך זמן. לצד העבודה עם האוכלוסיות שאינן בשוק העבודה, יפותחו תוכניות עם מעסיקים על מנת לפתח מודלים חדשניים ל"מעסיקים עם ראייה לטווח הארוך".

הג'וינט יקצה למיזם 3 מיליון דולר מדי שנה במשך 5 שנים, והמדינה תקצה סכום דומה. המיזם יפותח בשותפות בין הג'וינט, משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, משרד האוצר, משרד הרווחה, והמוסד לביטוח לאומי.

את הקמת המיזם החדש יזם מנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר, שיעמוד בראש הוועד המנהל של המיזם. בראש ועדת ההיגוי יעמוד רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת, ובראש המיזם החדש יעמוד פרופ' יוסי תמיר, שעמד בראש הוועדה הציבורית לרפורמה הטיפול בבלתי מועסקים (ויסקונסין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully