וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומנים בגרמניה סירבו לכבד קורבנות הנאצים

23.1.2005 / 14:57

נציגי מפלגת העם הגרמני סירבו להשתתף בדקת דומיה לזכר קורבנות הנאצים, והתייחסו אל הפצצות בעלות הברית כאל "שואה". קריאות בגרמניה להוציא המפלגה מחוץ לחוק

פוליטיקאים גרמנים ומנהיגים יהודים גינו את מפלגת הימין הקיצוני הגרמנית NPD, על שסירבה להשתתף בדקת דומיה לזכר קורבנות הנאצים, והתייחסה להפצצות בגרמניה של בעלות הברית כאל "שואה".

כל זאת החל לאחר ששניים עשר מחברי המפלגה בפרלמנט של מחוז סקסוניה ערכו ביום שישי מצעד לזכרם של קורבנות המלחמה הגרמנים, ו"לזכרם בלבד", לדבריהם. לאחר מכן תיאר אחד מחברי המפלגה את הפצצת העיר דרזדן במהלך המלחמה בידי בעלות הברית ככזו שגרמה לשואה.

קלאוס אווה בנטר, המזכיר הכללי של מפלגת השלטון הסוציאל דמוקרטית, הפציר בכל המפלגות הדמוקרטיות להתאחד נגד הימין הקיצוני במדינה, ואילו מנהיג השמרנים הוותיק, וולפגאנג בושבאץ', אמר כי הוא "חושש לתדמיתה של גרמניה. מעשיהם מביישים את תדמיתה של המדינה הרבה מעבר לגבולותיה".

המגזין הגרמני דר-שפיגל דיווח, כי המפלגה הקומוניסטית של הסוציאל-דמוקרטים לשעבר (PSD), תנסה להוציא את ה-NPD אל מחוץ לחוק ומנהיג הפרלמנט הסקסוני אמר כי לא ישלול על הסף מהלך שכזה. מהלך דומה כשל לפני שנתיים ושרים בממשלה אמרו כי אינם מאמינים שניסיון חדש יצליח.

בחודש הבא: מצעד לזכר קורבנות ההפצצה בדרזדן

ה-אן.פי.די זכו ב-9.2% מקולות מחוז סקסוניה בבחירות בספטמבר, התוצאה הטובה ביותר שלהם בשש השנים האחרונות. כעת היא איחדה כוחות עם מפלגת איחוד העם, המחזיקה במושבים במחוז השכן ברנדרבורג, ומקווה שהדבר יגביר את כוחה בבחירות הכלליות ב-2006. פרשנים אומרים שהימין הקיצוני נבנה בעיקר על אי שביעות רצון מרפורמות בשוק העבודה שעורך הממשל.

פול שפיגל, יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, אומר שזהו עיוות של ההיסטוריה להתעלם מתפקיד הנאצים. "בלי הנאצים לא היתה שואה, לא היו מופצצות ערים גרמניות, לא היתה חלוקה של גרמניה", אמר שפיגל בראיון לתחנת הרדיו דויטשלנדפאנק.

במהלך העימות שנערך ביום שישי תיאר הולגר אפפל, מנהיג האן.פי.די. בסקסוניה, את אנשי בעלות הברית כרוצחים המוניים. קורנליוס ווייס, מהסוציאל דמוקרטים, השווה את התנהגותו של אפפל לזו של שר התעמולה של היטלר, יוזף גבלס.

שפיגל אמר שהוא חושש מאד שמצביעים צעירים יימשכו באופן מיוחד לתועמלני הימים הקיצוני, אותם כבר לא יהיה אפשר לבטל כנאצים זקנים. "זה לבש מהות חדשה. מהות מסוכנת מאד בעיניי", אמר.

האן.פי.די. מקווה למשוך כ-5,000 פעילי ימין למצעד המתוכנן להיערך בחודש הבא בדרזדן, לזכר 35 אלף הגרמנים שנהרגו במהלך הפצצות בעלות הברית בעיר לפני 60 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully