וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לא תצטרף למתקפה של ארה"ב באיראן

23.1.2005 / 13:40

שר החוץ סטרו הכין תיק בן 200 עמודים הטוען נגד התקפה ובעד פתרון במו"מ. בלייר יציג את עמדת ממשלתו בפני בוש. יחסי ארה"ב-בריטניה מתוחים

שר החוץ הבריטי ג'ק סטרו העלה על פי דיווחים על הכתב את טיעוניה של בריטניה נגד מתקפה צבאית על איראן, נוכח חשש כי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש יבקש תמיכה בפלישה שכזו.

בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" דווח, כי סטרו הכין תיק בן 200 עמודים הפוסל פעולה צבאית ומפרט את הנימוקים בעד "פתרון במו"מ", כדי לסכל את האפשרות שאיראן מבקשת לייצר נשק גרעיני.

בתיק נאמר, כי פתרון של שלום בהנהגת בריטניה, צרפת וגרמניה "משרת את האינטרסים של איראן ושל הקהילה הבינלאומית". כמו כן מופיעה בתיק התייחסות ל"הבטחת זכותה של איראן לעשות שימוש של שלום בטכנולוגיה גרעינית".

התיק, שכותרתו היא "התוכנית הגרעינית של איראן", הופץ בקרב חברי הפרלמנט בשבוע שעבר, ערב השבעתו של הנשיא בוש לכהונה שנייה, מחשש שיתגלע עימות פומבי בין לונדון לוושינגטון. העיתון מדווח עם זאת, כי המתיחות בין שתי המדינות גואה.

ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי המסר, לפיו בריטניה אינה רוצה כל חלק במלחמה נוספת במזרח התיכון, יודגש על ידי ראש הממשלה טוני בלייר, שאמור לפגוש את הנשיא בוש בבריסל בחודש הבא. כמו כן דווח, כי סטרו עצמו יציג את הטיעונים הללו כאשר יפגוש את שרת החוץ המיועדת, קונדוליסה רייס, בחודש הבא בלונדון.

התפישה כי ארה"ב נעה במסלול התנגשות עם איראן התחזקה מאז דיווח השבועון "ניו יורקר" כי כוחות קומנדו אמריקאיים פועלים בתוך שטח איראן מאז אמצע 2004, ובודקים אתרים אפשריים לתקיפות אוויריות. הפנטגון תקף את הגילויים, פרי עטו של הכתב החוקר סימור הרש, וכינה אותם "זרועים בשגיאות עובדתיות", אולם לא הכחיש במפורש את קיומן של פעולות סיור חשאיות.

סגן הנשיא דיק צ'ייני, שהצהיר בראיון לתוכנית רדיו בשבוע שעבר כי איראן נמצאת "בראש רשימת הבעיות העולמיות", הזהיר כי ישראל עלולה לפתוח במתקפה מונעת משלה כדי למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני. עם זאת, צ'ייני המעיט בסיכויים שארה"ב עצמה תתקוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully