וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: בסוף 2005 לא יהיו חיילים בשטחים הפלסטיניים

23.1.2005 / 7:41

שר הביטחון הביע הבוקר אופטימיות זהירה באשר להתפתחויות ברשות הפלסטינית. לדבריו, אם הפלסטינים יציגו סידורי ביטחון מניחים את הדעת, ישראל תעביר להם את האחריות הביטחונית בערים

שר הביטחון, שאול מופז, התראיין הבוקר בערוצי הרדיו ודיבר על ההתפתחויות ברשות הפלסטינית. הנה הדברים שאמר בגלי צה"ל: "הושגה הפסקת אש בין אבו מאזן לבין ארגוני הטרור, החמאס והג'יהאד. הסכם הפסקת האש הזה בא בתמורה לכך שאבו מאזן הבטיח להם שיתוף פעולה במערכת השלטונית הפלסטינית בעתיד, וכמובן תמורות מישראל, ברגע שיתחדש הדיאלוג.

"המהלך הזה הוא בהחלט סימן חיובי ראשוני של הפסקת אש מבחינתם של ארגוני הטרור והישג לאבו מאזן. אני, מצד אחד, לא רוצה להקל בזה ראש, אבל צריך לומר שזו תחילתה של דרך. צריך לעקוב אחרי זה באופטימיות מאוד מאוד זהירה, ולראות כיצד יתנהגו ארגוני הטרור וכיצד יוביל אבו מאזן את המערכת הפלסטינית בתקופה הקרובה.

"אם הדבר יוביל לפירוק ארגוני הטרור הפלסטינים בדרך שהרשות הפלסטינית רוצה לעשות את זה, יכול להיות שזה לטובה. אבל מוקדם עדיין לתת ציונים ולהעריך הערכות מרחיקות לכת. אני הייתי מאוד נזהר. האם אלה סימנים חיוביים – התשובה היא כן. אך צריך להמשיך ולעקוב אחרי זה מאוד בזהירות, ככאלה שיותר מארבע שנים מצויים מול טרור מאוד מאוד אכזרי ואינטנסיבי מהצד הפלסטיני... אנחנו צריכים לקחת את הכל בצורה מאוד שקולה ומדודה, ויחד עם זאת לקוות ששלטונו של אבו מאזן כראש הרשות הפלסטינית אכן מסמן דרך חדשה, ואנחנו עוקבים אחרי זה מקרוב.

"אנחנו נתחיל לדבר אתו, אני מאמין, בשלב מסוים. אבו מאזן ביקש כמה שבועות עד שירכיב את ממשלתו, ואחרי שירכיב את הממשלה הוא יתחיל בדיאלוג עם מדינת ישראל. אני מאמין שיהיו גם מהלכים וצעדים של מה שנקרא 'גזר', או הליכה לקראת הרשות הפלסטינית, באותם נושאים שלא יפגעו בביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.

"עד אשר לא תנוח דעתנו מסידורי הביטחון, אני מניח שהם עוסקים בזה בימים אלה, אנחנו לא נפתח (את המעברים), וכאשר הם יציגו את סידורי הביטחון המתאימים, אנחנו נפתח את המעברים, כי אין לנו סיבה מעבר לנושא הביטחוני לא לאפשר את מעבר הסחורות והמוצרים בקרני. באשר להעברת הערים הפלסטיניות - ברגע שהם יהיו מוכנים לקבל את האחריות בערים האלה, אני מניח שנרצה להעביר את האחריות. בכלל, אני מניח ששנת 2005 היא שנה שיש בה הזדמנות. נבצע את התנתקות ונעביר את הערים הפלסטיניות לאחריות פלסטינית – דבר שיכול לקרות גם קודם להתנתקות. אני מניח שאחרי השנה הזאת לא יהיו חיילי צה"ל בתוך השטחים הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully