וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני הביע חשש שישראל תתקוף באיראן

רויטרס

20.1.2005 / 20:04

סגן נשיא ארה"ב אמר הערב כי ישראל עשויה להקדים את ארה"ב ולהשמיד כל אפשרות לאיום גרעיני מצד טהרן. הממשל הטיל עונשים על 8 חברות סיניות שסייעו לאיראן לשפר טילים בליסטיים

סגן נשיא ארצות הברית, דיק צ'ייני, הביע הערב חשש מכך שישראל תצא לתקיפה צבאית באיראן. בראיון לרשת MSNBC אמר צ'ייני, כי איראן עומדת "בראש הרשימה" של מדינות המדאיגות את הממשל, ואולם הוא חושש כי ישראל "עשויה בהחלט להחליט לתקוף ראשונה", כדי להשמיד כל אפשרות לאיום גרעיני מצד איראן.

"בהינתן העובדה, שאיראן הצהירה על מדיניות שמטרתה היא השמדת ישראל, הישראלים בהחלט עשויים להחליט לפעול ראשונים ולתת לשאר העולם לדאוג לנקות את הבלגאן הדיפלומטי אחר כך", אמר צ'ייני. סגן הנשיא הדגיש כי במקרה האיראני יהיה זה לטובת כולם, אם יימצא למשבר פתרון דיפלומטי. "איננו רוצים מלחמה במזרח התיכון אם אנו יכולים להימנע ממנה", אמר צ'ייני.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר ביום שלישי כי הוא אינו שולל פעולה צבאית נגד איראן, וכי אפשרות זו לעולם לא תרד מעל הפרק. לאחרונה פורסם בתקשורת האמריקאית, כי כוחות קומנדו של ארה"ב עוסקים כעת במשימות ריגול באיראן, ומחפשים אחר יעדים הקשורים לנשק כימי וגרעיני ולטילים. לפי הפרסומים, פעולות הריגול נועדו להשיג מידע על יותר מ-35 אתרים חשודים. משרד ההגנה האמריקאי אמר כי אינו יכול להגיב בנוגע למשימות של הכוחות המיוחדים, אך טען שבידיעה טעויות חמורות.

ממשל בוש גם מפעיל אמצעים דיפלומטיים כדי לעכב את תוכניות הנשק האיראניות. בין השאר, הטיל החודש הממשל עונשים על שמונה מהחברות הגדולות ביותר בסין, עקב סיוען למאמצי איראן לשפר את הטילים הבליסטיים שלה. גופים ממשלתיים בארה"ב הפסיקו לסחור עם החברות, ותימנע העברת טכנולוגיות אליהן, באמצעות אי מתן רישיונות ייצוא לחברות אמריקאיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully