וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל מתפוצץ בפרסומת מזויפת לפולקסווגן

20.1.2005 / 14:04

יצרנית הרכב נלחצה מסרטון שהופץ ברשת, והתחזה לפרסומת ל"פולו". יוצרי הסרטון ביקשו להדגים את יכולותיהם ולהשיג עבודה בחברה, אך עלולים להסתבך בתביעה

סרטון המתחזה לפרסומת למכונית פולו של חברת פולקסווגן גרם למבוכה לא קטנה ליצרנית הרכב. הסרטון, שהופץ ברחבי העולם דרך האינטרנט, מציג צעיר בעל חזות ערבית נכנס למכונית פולו, נעצר ליד בית קפה ומפעיל מטען חבלה. המכונית נשארת עומדת במקומה ואז מופיע כיתוב "פולו – קטנה אבל קשוחה". הפרסומת הופצה, כצפוי, במהירות אדירה בין אתרי האינטרנט ותיבות הדואר האלקטרוני.

ב"גרדיאן" פורסם כי החברה פרסמה אתמול הודעה בה היא מביעה כעס רב על הפרסומת המזויפת. "פולקסווגן בריטניה, וסוכנויותיה מכחישים בתוקף כל מעורבות ביצירת הפרסומת". ייתכן שהסרטון הופק על ידי פרסומאי מתיימר שסבר שמדובר בדרך טובה לשכנע את פולקסווגן להעסיק אותו. בחברה שוקלים להתלונן במשטרה נגד יוצרי הסרטון והבהירו כי אינם נוהגים "לקחת סיכונים כאלה בפרסומות שלנו. אנחנו מחשיבים את עצמנו ישרים ומכובדים".

העיתון הבריטי הצליח לאתר את יוצר הסרט שסיפר כיצד הפיק את "הפרסומת". האדם, שהציג עצמו כ"לי", סיפר כי צילם את הפרסומת במצלמת 35 מ"מ והשקיע בהפקת הסרטון 40 אלף ליש"ט – הרבה מעבר ליכולותיו של פרסומאי מתחיל.

היוצר התנצל על הפרסומת והסביר כי לא התכוון שהיא תופץ באינטרנט. "עשינו אותה בשביל פולקסווגן, מעולם לא התכוונו שזה יגיע לציבור הרחב. זה משהו שעשינו כדי להראות לאנשים בתעשייה אבל זה דלף איכשהו". על השימוש במחבל מתאבד בפרסומת הסביר לי כי "זאת תגובה על מה שקורה עכשיו. אנשים רואים את זה בחדשות בכל יום". הוא הסביר כי המכונית יוצאת מזה הגיבורה כיוון שהיא בולמת את הפיצוץ ומונעת נזק.

בשנה שעברה נאלצה חברת "פורד" להכחיש קשר לפרסומת שהופצה ברשת לאחד מדגמיה. בפרסומת נראה ראשו של חתול נערף על ידי גג חשמלי של מכונית ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully