וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון יעביר מסר תקיף לשליטי פקיסטאן: להחזיר השלטון האזרחי

25.3.2000 / 11:12

סטודנטים מוסלמים הפגינו נגד הביקור וקראו "לא רוצים את קלינטון"

נשיא ארה"ב ביל קלינטון הגיע היום לפקיסטאן כשהוא מלווה באבטחה מוגברת וצמודה עם מסר תקיף לשליטי המדינה הצבאיים. קלינטון יקרא להם להחזיר את השלטון האזרחי למדינה.
הנשיא יבקר רק באיסלאמבד חמש שעות בלבד. הוא צפוי להפגש עם הנשיא, נטול הסמכויות, רפיק טארר, שהתבקש להמשיך ולכהן בתפקיד על ידי המהפכנים הצבאיים שתפסו את השלטון בכוח באוקטובר שעבר. לאחר מכן הוא אמור להפגש גם עם השליט הגנרל פרווז מושארף אשר הבטיח, לאחר שתפס בכוח את השלטון, למגר את השחיתות במדינה הסובלת מבעיות כלכליות ולהפוך אותה למדינה דמוקרטית. ארה"ב ביקשה תוכנית מפורטת כיצד בכוונתו לעשות זאת, אולם עד היום לא קיבלה.
ארה"ב מודאגת מתמיכת פקיסטאן במוסלמים המיליטנטיים בקשמיר, הנשלטת בידי הודו, ובתנועת הטאליבן, השלטת באפגניסטן, שאף נתנה מחסה לטרוריסט בעל ההון הסעודי, אוסאמה בין לאדן.
נאומו התקיף של קלינטון צפוי להיות משודר בתחנות הטלוויזיה והרדיו המקומיות בשידור חי ל-135 מיליוני האזרחים של המדינה.
סקר של גאלופ מגלה שרק 24 אחוז מהאנשים מאמינים שהביקור של קלינטון בפקיסטאן יניב פירות, 15 אחוז אמרו שהביקור יזיק ו-58 אחוז אמרו שבמידה ויהיו תוצאות, הן יהיו מזעריות.
לפני הגעתו של קלינטון ערכו סטודנטים מוסלמים הפגנה נגד הגעתו למדינה. הם שרפו את הדגל האמריקאי וקראו "לך, קלינטון, לך" ו"לא רוצים את קלינטון".

שלושה אנשים נהרגו בקשמיר

חיילים הודים הפגיזו היום את אחד הכפרים הנמצא בחלקה של קשמיר, הנשלטת בידי פקיסטאן. שלושה אנשים - שני גברים ואישה - מתו בפיצוץ. ההפצצה ארעה לפני ביקורו של קלינטון באיסלמבאד.
החיילים הפציצו את הכפר מאנאדהה שבחבל בימבר בדרום קשמיר. בינתיים אין מידע לגבי התגובה של פקיסטאן, אולם סביר להניח שכמו תמיד, פקיסטאן תגיב חזרה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully